konjo8ds |
|
|
|
Dołączył: 27 Lis 2013 |
Posty: 290 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: wawa |
|
|
|
|
|
|
To ja się trochę rozpiszę
Jeżdżę w hjc is-17. Mam go dopiero 1 sezon, ale przejechałem w nim trochę ponad 20 tysięcy km. Złego słowa nie mogę powiedzieć (poza 2 małymi sprawami ale to za chwilę.
Blenda daje radę. Wentylacja w gorące dni daje fajny przeciąg. Pinlock w zestawie, więc nie ma problemów z parowaniem szybki. Pod koniec sezonu zauważyłem dwie rzeczy:
1. Mam kask w kolorze czarny mat i w jednym miejscu, przy regulacji wlotu powietrza na szybkę, odchodzi matowa powłoka. Na niedużej powierzchni (1-2 cm2), ale jednak.
2. Pękł szew wyściółki - na niezbyt dużym odcinku 2-3 cm, ale jednak
Co do głośności, to jest to raczej subiektywna sprawa. Każdy ocenia inaczej. Wyników testów laboratoryjnych nie widziałem (poziom dB przy 100 kmh). Jak dla mnie to do 120 kmh jest spoko. Przy większych prędkościach wkładam do uszu zatyczki.
Sam kask jest zdecydowanie lekki (jak na tą półkę cenową). Zależnie od skorupy waży w granicach 1,5 kg.
No i dla mnie największa zaleta - jest zrobiony z poliwęglanu (nie z termoplastikonu jak większość kasków w tej cenie). W razie W nie będzie się odbijał jak piłeczka ping-pongowa
Aerodynamika - przy wyższych prędkościach (ok 200kmh) jest ok. Nie ma większych turbulencji. Nie czuć obciążenia (kiedyś jechałem non-stop 200kmh przez około 1 godzinę). Problemem jest rozglądanie się na boki. Wtedy czuć, że kask stawia spory opór. Wynika to ze 'smukłej', spłaszczonej po bokach skorupy. Shoei też ma z tym problem. Arai już nie, ponieważ ma 'jajowatą' skorupę, bardziej zaokrągloną na bokach.
Zapięcie micro-lock.
Wcześniej jeździłem w szczękowcu hjc r-pha max, ale to była porażka - w trakcie deszczu nie dało się w tym jechać. Uszczelka szybki była jakaś kiepska i woda lała się po wewnętrznej stronie szybki. Po 15 minutach jazdy w deszczu nic nie było widać. Reklamowałem - były robione regulacje a nawet wymieniona cała szczęka i uszczelki na nowe. Nic nie pomogło. Podobno to jedyny taki przypadek. Nie wiem może i felerny egzemplarz.
Fakt że HJC stanęło na wysokości zadania i dostałem zwrot kasy (po roku od zakupu i 3 reklamacjach). Za tą kaskę kupiłem IS-17 i kilka innych rzeczy
Poza tą jedną wadą uważam, że jest to świetny kask - póki nie pada Bardzo lekki (1,5 kg). Jest blenda. Wentylacja rewelacyjna - czuć wicher na głowie
Zapięcie micro-lock
Testowałem r-pha 10 plus. Zrobiłem w nim tylko kilkadziesiąt kilometrów. Jak dla mnie super kask. Bardzo, bardzo lekki. podobno bardzo cichy: motorrad podaje, że przy 100 kmh poziom dB w środku jest taki jak w schuberth sr1. Na moje ucho to dosyć głośno, no ale to kask sportowy. Zapięcie DD.
Testowałem też shoei gt-air. Co do głośności, to subiektywnie najcichszy (ze specjalnymi wkładkami wyciszającymi). Do 160 kmh panuje w nim 'cisza', jak w innych kaskach do 110kmh. Jednak w okolicach 200kmh gt-air stawia spory opór powietrza. Zarówno na boki jak i podczas patrzenia w przód. Przy dużej prędkości kask jest mocno dociskany do głowy i dłuższa, szybka jazda może oznaczać ból karku - czułem to już po 30 minutach jazdy
Zapięcie micro-lock. Blenda trochę jasna. |
|