Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Pogawędki , linki -> Ocena motocykla- ktoś zna? oglądał? coś wie? coś widzi? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Wto 23:37, 02 Wrz 2014
Lober

 
Dołączył: 14 Cze 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Motocykli z wysp unikam, wiem czym to śmierdzi, ale dzięki za utwierdzenie w przekonaniu. Kraje, z których mogę importować Triumpha to Francja, Włochy, ew. Holandia i Belgia. Niemcy odpadają, za duże przebiegi tam na motocyklu robią i cenią je bardzo. We Włoszech i Francji są tańsze i z niższym przebiegiem. Problem w tym, że musiał bym taki kawał drogi jechać w ciemno, tylko na podstawie ogłoszenia na ich portalach motoryzacyjnych. O ile we Francji nie będę miał problemu z dogadaniem się, to włoskiego nikt mi znany na tyle biegle nie zna. Mam nadzieję, że będzie warto, bo jak na razie przejechałem może z 2 km na Sprincie ST1050 i wiele mi to nie mogło powiedzieć. Aczkolwiek, myślę, że jest to maszyna, której poszukuję, optymalny wybór pomiędzy Hondą VFR800, BMW K1200S, Suzuki Hayabusą i Banditem 1250 to właśnie wg. mnie Triumph Sprint ST 1050, ekonomiczna, wygodna, dobra jakościowo- wytrzymała i mało awaryjna maszyna, a przy tym dość dynamiczna. Wydaję mi się, że będzie to odpowiednie połączenie maszyny do miasta i turystyki jak i do lekkich szaleństw ze znajomymi Smile Podzielacie mój pogląd? Ogólnie rzecz ujmując w tym roku zrobiłem większość km we dwójkę wraz z moją dziewczyną. Tak na co dzień jeżdżę głównie po mieście, wieczorami wyrywając się ze znajomymi gdzieś na krótkie przeloty poza miasto (ile można kręcić się w tym samym miejscu?!) i gdy jest parę dni wolnego, ładujemy się wraz z moją partnerką na motocykl i jedziemy gdzieś w Polskę Smile W przyszłym roku jak wszystko dopisze, mam plan pojechać gdzieś dalej w Europę. Niestety na mojej Suzuki SV, we dwójkę, wybierając się na dalsze wycieczki jest mało komfortowo. Brak kufrów i owiewki (SV-ka w wersji Naked) powoduje sporo niedogodności, dodatkowo plecaczek marudzi, że mało wygodnie się siedzi, a mi jadąc we dwoje też brakuje miejsca i 4 litery oraz kolana mocno dostają w kość. SV w trasie traci na walorach, robi się mało ekonomiczna i brakuje pary (650 ccm, 72 KM). Gdyby nie charakterystyka silnika w V-ce, to jak się zbiera z "dołu" i jak fajnie się nią manewruje jadąc solo w mieście, to pozbył bym się jej już rok temu, ale prawdopodobnie wtedy nie brałbym Sprinta pod uwagę, bo o jego istnieniu nawet nie wiedziałem Smile Miałem sporo czasu na "research" w internetach i pozbierać opinie od znajomych motocyklistów, aż w końcu padł wybór na Triumpha Smile Kolega ma Tigera 1050, bardzo sobie chwali, ja osobiście nie chcę "enduro" ala Tiger, a że bebechy właściwie te same w Sprincie, który wybitnie mi się podoba, fajnie grający wydech- alternatywy nie widzę Smile
Tak więc, naskrobałem ścianę tekstu, ale przynajmniej wylałem swoje spostrzeżenia i wymagania.

Aahha, bym zapomniał, jak ABS się sprawuje w Triumphie? Jak do tej pory, nigdy nie posiadałem motocykla z ABSem, byłem nawet zrażony do tego typu nowinek technologicznych, ale zdrowy rozsądek podpowiada mi, że może mi i mojej dziewczynie kiedyś to uratować życie, tak więc, raczej bym celował w motocykl wyposażony w taki system. Na bezpieczeństwie się nie oszczędza Smile

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:57, 03 Wrz 2014
konjo8ds

 
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa





Ja się z Tobą zgadzam Smile Szukając moto pod koniec zeszłęgo roku również rozważałem beemkę i vfr-kę. Na Sprinta trafiłem zupełnie przypadkiem i od razu mi się spodobał.

W tym roku przejeździłem większość tras z dziewczyną i jakoś dała radę. Na początku narzekała na bardzo śliskie siedzisko - jeździ w moto-jeansach. Kupiłem nakładkę Triboseat z eBaya ([link widoczny dla zalogowanych]). Wcześniej nawet przy lekkim hamowaniu wjeżdżała mi na plecy. Teraz tego problemu w ogóle nie ma. Jakościowo nakładka jest b.dobra. Przejechała ponad 5 tysi i nic się z nią nie dzieje.
Oryginalne boczne kufry nie powalają pojemnością i poręcznością pakowania, natomiast niewiele wystają poza obrys motocykla wyznaczany przez lusterka. Spokojnie można się z nimi przeciskać w całkiem ciasnych korkach. Dobrym rozwiązaniem jest montaż jakiegoś akcesoryjnego, dużego, kufra centralnego z dodatkowym stelażem-bagażnikiem (na namiot lub większy pakunek.

Jeśli chodzi o hamulce, to jestem z nich bardzo zadowolony. ABS wkracza do akcji, wg mnie, wtedy kiedy ma to robić. Nie za wcześnie i nie za późno. Poprzedni sezon przejeździłem Hondą z C-ABS. To system idealny wg mnie, ale ten w Triumphie też daje radę, chociaż działa mniej subtelnie Wink Najważniejsze że ABS w ogóle jest. Ten system daje mega dużo pewności (szczególnie na deszczu) i wybacza głupotę, bez pokuty (tzn. szlifa Wink).

Dużym plusem Sprinta jest ochrona przed wiatrem. Jadąc autostradą można spokojnie schować się za owiewkę, dziewczyna na plecy i zapiąć dwa złote (spalanie wychodzi wtedy około 7 litrów, więc tragedii nie ma Smile).
Niestety oryginalna szybka jest do dupy, przynajmniej przy moim wzroście (188 cm). Mam zamontowaną akcesoryjną szybę Givi i ta jest bardziej niż OK. Przy dużych prędkościach można się za nią fajnie schować - bez zbytniego pochylania i kładzenia się na bak.
Minusem owiewek jest to, że pęd powietrza z silnika jest skierowany na nogi - mocno grzeje w piszczele. Na szczęście jest to odczuwalne głównie w mieście /korkach. W trasie jest OK.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:19, 03 Wrz 2014
Lober

 
Dołączył: 14 Cze 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





No i super, co do szyby to planuję założyć deflektor, sam mam 184 cm wzrostu, więc będzie to zapewne niezbędne. Tak czy inaczej, będzie ogromny przeskok, maszyna bez owiewek vs owiewki Smile Fajnie by było, dorwać rocznik już seryjnie wyposażony w kufry (chyba od 2008), a przynajmniej w seryjny stelaż Smile Resztę się dozbiera Smile Fajnie, że nie wystają one bardzo poza obrys motocykla, to rzeczywiście spore ułatwienie Smile Z grzaniem jakoś wytrzymam- w zimę może być przydatne Smile
dzięki za odpowiedź Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:36, 03 Wrz 2014
konjo8ds

 
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa





z tym grzaniem to jest o tyle lipa, że ujawnia się tylko przy niskich prędkościach oraz w naprawdę wysokich temperaturach. w chłodniejsze dni sporo daje sama owiewka- w trasie. w mieście faktycznie- z grzaniem jest troszkę cieplej ale to też tylko do pewnej prędkości, później wiatr robi swoje Wink

od 2008r. kufry boczne były montowane seryjnie. wcześniejsze roczniki tylko jako akcesorium.

jeszcze jedna kwestia - siedzisko w STku jest moim zdaniem zajebiste, mega wygodne. dupsko nie boli nawet przy dziennych przelotach rzędu 500-800 kilometrów. większym problemem jest ugięcie kolan (ale na to pomagają ćwiczenia w trakcie jazdy Smile)
pasażer ma z siedziskiem nieco gorzej, ale tragedii podobno nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:56, 03 Wrz 2014
Lober

 
Dołączył: 14 Cze 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





damy radę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:54, 03 Wrz 2014
Lober

 
Dołączył: 14 Cze 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





zna ktoś jakieś portale z ogłoszeniami motoryzacyjnymi? z francji już mam takie: paru-vendu.fr , annonces.fr, topannonces.fr , [link widoczny dla zalogowanych] france-annonce.fr , annonce24.fr , [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lober dnia Śro 16:59, 03 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:27, 03 Wrz 2014
konjo8ds

 
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa





a może zleć sprowadzenie sprzęta jakiejś firmie, która się w tym specjalizuje. nie wiem jakie są koszty takiej uslugi, ale jeśli sam będziesz się w to bawił, to koszty pewnie też nie będą małe.
znajomy, poprzez motonitę z podkowy leśnej, sprowadził na zamówienie z włoch fajnego sprzęta. może i dla ciebie coś wynajdą? [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:43, 04 Wrz 2014
Lober

 
Dołączył: 14 Cze 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Wiesz co, myślę, że mimo wszystko wyjdzie samemu taniej, a co oni mi ściągną i jaki to przebieg niby będzie miało to już loteria. Wiem jak to często się odbywa, klient szuka motocykla (rocznik i przebieg) oni znajdują rocznik a przebieg dopasowują do wymagań klienta i super w ogóle.. Wolę pojechać, obejrzeć, przejechać się, potargować i liczyć na mniejsze prawdopodobieństwo cofniętego licznika. Dzięki za link, może się przydać Smile
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:57, 06 Wrz 2014
Lober

 
Dołączył: 14 Cze 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Słuchajcie, pojawiło się coś takiego.. [link widoczny dla zalogowanych]
Motocykl niby z systemem ABS, niestety jak widać na zdjęciach na owiewce naklejki o tym świadczącej nie ma, wnioskuje, że moto było walnięte wcześniej, co w przypadku jeżeli fizycznie i mechanicznie jest sprawny może stanowić dobry argument do negocjacji ceny, druga rzecz jak mi się rzuciła w oczy, to tarcze hamulcowe- akcesoryjne.. przebieg 25 tys km jak podaje sprzedający to daleko idąca fikcja, ale staram się mniej więcej określić jego możliwy rzeczywisty przelot (zakładając, że założone nowe tarcze są nowe i były montowane jako następne po seryjnych), po ilu km średnio zmieniacie tarcze hamulcowe w swoich sprintach? po czym jeszcze mogę mniej więcej określić możliwy przebieg tego motocykla? Możliwe oczywiście jest to, że motocykl dostał tak konkretnego strzała, że nie tylko plastiki, ale i zawieszenie i koło wraz z tarczami nadawało się na złom, a to aktualnie założone pochodzi ze szrotu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 6:13, 06 Wrz 2014
śliniak290

 
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Jelonki





Prawa owiewka od modelu przed liftem , więc musiał mieć przygodę


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:33, 06 Wrz 2014
Lober

 
Dołączył: 14 Cze 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





śliniak290 napisał:
Prawa owiewka od modelu przed liftem , więc musiał mieć przygodę


Bardzo interesująca informacja, dziękuję!
Powiedz mi proszę, po czym to rozpoznałeś? patrzę się na te zdjęcia i nie wiem w którym miejscu różnic się doszukiwać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:29, 07 Wrz 2014
śliniak290

 
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Jelonki





otwory w których jest ta srebrna łezka , w starszych modelach jest trójkątna a po lifcie trochę rozciągnięta
prawy boczek ma trójkąt ( 2 fota )
lewy boczek ma troszkę dół trójkąta rozciągnięty ( 4 fota )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:07, 07 Wrz 2014
Lober

 
Dołączył: 14 Cze 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





dzięki za info Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:45, 07 Wrz 2014
Lober

 
Dołączył: 14 Cze 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Słuchajcie, mam pytanie.
Patrzę na motocykle z zagranicy, akuratnie z Włoch i zauważyłem, że nie wszystkie wersje posiadające ABS mają naklejkę na owiewce.. oczywiście mogę z miejsca zacząć zakładać, że były walone, ale zastanawia mnie inna sprawa.. czy te naklejki znajdują się pod warstwą bezparwną lakieru, czy są przyklejane na powierzchnię?

Tutaj jest naklejka:
[link widoczny dla zalogowanych]

Tutaj nie ma:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]|fs
[link widoczny dla zalogowanych]|fs


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:46, 08 Wrz 2014
motonita1

 
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorlice małopolska





Moim zdaniem, naklejki powinny być pod warstwą lakieru bezbarwnego. Tak przynajmniej mam w swoim starszym modelu (ST 955i) - w razie oblania paliwem lub w przypadku innych zdarzeń, naklejka nie odwarstwi się. Jeśli się mylę to mnie sprostujcie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ocena motocykla- ktoś zna? oglądał? coś wie? coś widzi?
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Pogawędki , linki
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 3 z 5  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin