Jarczoq |
|
|
|
Dołączył: 04 Lip 2015 |
Posty: 490 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Poznań |
|
|
 |
 |
 |
|
[quote="donelvis"] Jarczoq napisał: | Może krzynka się kończyła i to ją wyciszyło. |
Ten sprzęt miał przejechane 10 000 i był jeszcze na gwarancji. Po za tym, jak już tak uważnie czytasz, to nie napisałem ani słowem o wyciszeniu skrzyni, tylko silnika (rozgrzanego ma się rozumieć), ale to pewnie uznasz za nieistotne, (podobnie, jak lepsze zapinanie biegów) - czy może się mylę ?
Musisz jeszcze pamiętać, żeby wymieniać (zgodnie z zaleceniem) co 10 000 olej w silniku. Fabryce na pewno zależy, żebyś zrobił milion km. bez remontu.
Misiek : stosowanie olejów 0W20 itp., to powszechnie znana już ściema, mająca na celu rotację na rynku. Ja piszę z doświadczenia (zawodowego), ale gdybyś spojrzał w profesjonalny program, jakim jest Autodata, to tam kiedyś był podział na strefy klimatyczne, a obecnie podaje sie temp. maksymalną, do której dany olej można stosować. W przypadku W30 temp. nie powinna ona przekraczać z regóły +15*C w benzynie (nie wspominając o gazie) i 20* w dieslu. Oczywiście wpływ ma wysilenie jednostki. Po za tym, normy API się nie zmieniają (jak to normy), tylko produkty mają coraz większą klasę jakościową (obecnie dla beny SM, a dla diesla CI+).
Na koniec niech kolega Donelvis odpowie może,dlaczego produkuje się oleje takie, jak W60 i 70 ?
P.S.
Oczywiście tępo. Czasami za szybko piszę i nie sprawdzam.
Ams to górna półka, ale najlepszy jest Royal Purple. |
|