Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS -> Brak zapłonu nie pali ST 1050 Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Brak zapłonu nie pali ST 1050
PostWysłany: Śro 0:02, 06 Kwi 2016
m.groni

 
Dołączył: 24 Mar 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice





Witam

Mam problem z odpaleniem sprinta, ból jest taki że podłączyłem motor pod komputer diagnostyczny TEXA, komputer nie wykrył motocykla bo nie było go w bazie, następnie padł akumulator (za długo włączone światła chyba dały mu popalić). Po naładowaniu akumulatora motor przestał palić, rozrusznik kręci wszystko działa tylko nie ma zapłonu. Rozebrałem motor i faktycznie nie ma iskry na świecach. Świece wyczyszczone osuszone wymienione dalej ten sam problem, cewki podmienione z innego motoru dalej nie ma iskry, sprawdziłem napięcie na wtyczkach do cewki ( oscyluje około 11 V ), czujnik wału sprawdzony sprawny jest, jedyne co zostało to chyba moduł zapłonu.

Czy ktoś wymieniał moduł zapłonu ?? Czy jest różnica w rocznikach abs czy bez itd ? ma ktoś taki na stanie albo borykał się z podobnym problemem ??

A przed rozebraniem sprawdzałem na tuneeco i nie pokazywał zdanych błędów.

Sprint st 1050 2005r


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:07, 06 Kwi 2016
benas

 
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: górno





Rozumiem że przed podłączeniem do komputera wszystko było ok? Podłączałeś teraz go do tune ecu? Jeśli chodzi o komputer pokładowy to 2005 rocznik nie miał bodajże abs i jest firmy keihin ale to pewnie wiesz. Na moje oko jak byś wgrał mapę jeszcze raz to powinno hulać bo jak mówisz że na wtyczkach jest napięcie to raczej w kablach nie ma problemu. Takie pierdołki jak bezpieczniki to pewnie posprawdzałeś.
Ale pierwsze co zrób to pozamieniaj przekaźniki może któryś z nich jest spalony a z tego co na schemacie widzę to one takie same wszystkie są a z resztą w swoim też je mieszałem i nic się nie stało;D

P.S.Możesz poczekać aż jeszcze ktoś się wypowie bo specjalista nie jestem ale mam nadzieję że coś tam pomogłem:D


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez benas dnia Śro 14:11, 06 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:56, 06 Kwi 2016
m.groni

 
Dołączył: 24 Mar 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice





Podłączyłem go pod TuneEco i działa nie wykrył żadnych błędów. Bezpieczników nie sprawdziłem bo miałem napięcie na wtyczkach do cewki to nie sprawdzaniem.

Pytanie odnośnie TuneEco czy w zakładce map edit, pokazuje jakieś wartości jak jest nie zapalony? Czy tylko na dopalonym motorze pokazuje się ta cała mapa kolorowych cegiełek itd ?? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:49, 06 Kwi 2016
PETER

 
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PRUSZKÓW





sprawdź jeszcze wyłącznik uderzeniowy jest schowany przy mocowaniu filtra powietrza z przodu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:49, 07 Kwi 2016
benas

 
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: górno





Z tą wizualizacją mapy to się nie bawiłem jak dobrze pamiętam to mi nic się nie pokazywało a nie grzebałem żeby nic nie popsuć.Ja tylko TPSa ustawiałem i krokowca...
Ale dziwne że ci żadne błędy nie wskoczyły w tuneecu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:44, 08 Kwi 2016
m.groni

 
Dołączył: 24 Mar 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice





Śmiga, jest iskra po wgraniu mapy. Nie dało się wczyta starej mapy ani jej zgrać, coś się popsuło jak podłączyłem komputer pod TEXe. Tak po za tym tej oryginalnej mapy nie da się zgrać i ma oznaczenie 20081. Nigdzie nie znalazłem takiej mapy z takim oznaczeniem takie sa seryjne ?? Czy na tuneeco są tylko jakieś autorkie.

Benas jaki się TPSa ustawia ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:38, 08 Kwi 2016
benas

 
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: górno





Musisz zrobić miejsce pod bakiem żeby móc manewrować czujnikiem. Luzujesz te 2 śruby trzymające tps(możesz kręcic obudową czujnika aby zmieniać jego napięcie ale to jak włączysz opcję ustaw w tune). Po włączeniu tuneecu w okienku tests klikasz adjust ISCV i postępujesz z instrukcjami jakie ci daje tune. Myślę że są zrozumiałe dla każdego przeciętniaka więc nie będę o nich pisał. Za szczałem ustawiasz tpsa i krokowca tym sposobem.
Jak bym coś żle napisał to popraw mnie ktośVery Happy


A i jeszcze jedno ktoś to mi mówił, że na rozgrzanym silniku robić.

I bym zapomniał jeszcze dokładnie wyczyść przepustnice przed tym zabiegiem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez benas dnia Pią 15:43, 08 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:34, 08 Maj 2016
Atomek

 
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hinckley





Witam, podepnę się pod temat ponieważ mam podobny problem.
A wiec, kupiłem moto dość zaniedbane, ST z 2005 roku, wprowadzilemdo garażu wstawiłem nowe bateryjke i odpaliłem, moto popracowalo może z 5 sec później zaczelo palic jakby na jeden gar i zgasło, okazało się ze kable od regulatora były poszarpane jakby je myszy podyzly i prawdopodobnie zrobily zwarcie bo wywalilo bezpiecznik (30A) przy akumulatorze. Poprawilem kable, wymieniłem bezpiecznik i dupa. Swieci się check engine (FI) kreci, pompa podaje, iskra chyba jest - co prawda sprawdziłem tylko na lewej swiecy, ale jest. Inne bezpieczniki sprawdzone, nawet zamieniałem przekaźniki, nawet nie kaszlnie. Moja wiedza tu się konczy, co dalej? Sa jeszcze gdzies jakies inne bezpieczniki? Inne podpowiedzi? pzdr Atomek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:33, 08 Maj 2016
benas

 
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: górno





Jak byś mógł doprecyzować teraz wcale nie kręci czy kręci ale nie odpala, bo nie zrozumiałem do końca. Miło by było jak byś podpiął się do komputera błędy sprawdzić, bez tego ciężko.

Jak bym miał zgadywać to jakiś czujnik poszedł ale bez podpowiedzi TuneEcu to czysty strzał.

I tak z czystej ciekawości jeśli to nie jest dla ciebie problem to mógłbyś napisać na PW ile dałeś?Pytam bo ja też jakś czas temu kupiłem takiego samego i też złomka;D


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:03, 08 Maj 2016
Atomek

 
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hinckley





No wlasnie kreci, pompa podaje, iskra jest (przynajmniej na jednej swiecy lewej, innych nie sprawdzałem, swieca jest zalana na maksa) ale swieci się check engine i nie odpala. Nie mam kompa i nie bardzo wiem, jak to ugryźć, można kipic jakies urządzenie diagnostyczne (TuneEcu)?

Żadna tajemnica, model 2005, przebieg 32 tys mil, odkupiłem z firmy ubezpieczeniowej odzyskany po kradziezowy za 900 funtow, Anglia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:21, 09 Maj 2016
benas

 
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: górno





Zaopatrz się w kabel OBDII (chyba tak się to pisze) i ściągnij TuneEcu. Kabel to koszt 25zł +/-
Ten powinien być
[link widoczny dla zalogowanych]
Tylko ma być na chipsecie FTDI. Bez tego ciężko ruszyć, a i w przyszłości pewnie się przyda...
Podstawowa obsługa programu to bajka.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:29, 10 Maj 2016
Atomek

 
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hinckley





Ok, dziekuje, kabel zamówiony, ten co dales w linku, tune ecu zainstalowane, zobaczymy za kilka dni jaki kwiatek mi wyskoczy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:42, 20 Cze 2016
Tomaszo

 
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz





I jak ...?? Sprawa jakoś się wyjaśniła po podpięciu pod kompa, bo jestem ciekaw nieziemsko co to było ..?? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:10, 25 Sie 2016
Atomek

 
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hinckley





Tomaszo napisał:
I jak ...?? Sprawa jakoś się wyjaśniła po podpięciu pod kompa, bo jestem ciekaw nieziemsko co to było ..?? Very Happy


Wstyd sie przyznac ale kabel lezy, a nie mam czasu sie za to zabrac, ujezdzam tigera wiec sprint czeka az sie zlituje nad nim, ale lada chwila sie zabiore i obiecuje ze dam znac co bylo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:28, 25 Sie 2016
Atomek

 
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hinckley





AHa i jeszcze jedno, nie mam juz lapka na ktorego wgrywalem ecutune, a na nowy probuje i nie bardzo wiem ktory ma byc, jest ich tam od ... i troche, mozesz jeszcze podeslac jakis bezposredni link, (windows10), dzieki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Brak zapłonu nie pali ST 1050
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin