Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS -> Klocki hamulcowe - jakie stosujecie. Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Klocki hamulcowe - jakie stosujecie.
PostWysłany: Nie 0:36, 07 Cze 2015
bastek00

 
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk





Jak w temacie, wczoraj się okazało, że trzeba poczynić kolejną inwestycję. Przód się skończył.

I pytanie - jakie klocki stosujecie u siebie?

Mnie polecono kupić złote EBC, jak sprawdziłem to chyba potrzebuję FA236HH (cena jaką znalazłem na szybko to 110 zł).

Macie jakąś alternatywę sprawdzoną?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:06, 07 Cze 2015
Marecki_

 
Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bojanowo





Jeżeli chcesz kupić klocki na przód, to polecam firmy Nissin 2P253ST (złote).
Stosowałem tej firmy jak miałem VFR. Po prostu rewelacja.
Nie kupuj nic taniego, bo będą nadmiernie zużywać tarcze lub same szybko się skończą.
Twarde klocki są wytrzymalsze jednak potrafią piszczeć przy hamowaniu, natomiast zbyt miękkie będą lepiej hamować, ale znikną Ci w oczach.
EBC nie są złe, jednak od hamulców zależy Twoje życie, dlatego zdecydowanie polecam Nissin'y.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marecki_ dnia Nie 12:08, 07 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:32, 07 Cze 2015
Michot

 
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów





Ja w poprzednim moto założyłem na przód i tył Lucas TRW wzmacniane . Na temat skuteczności hamowania złego słowa nie mogę powiedzieć . Natomiast fakt - piszczały Confused
W Sprincie wymieniałem tył na Lucas TRW zwykłe ( jedyne jakie były dostępne od reki w intermotorsie ) hamują ok , nie zauważyłem różnicy i nie piszczą Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:26, 07 Cze 2015
miki_tg

 
Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry





Hej Seba,

Jak wspominałem latam aktualnie na Brembo 07SU14SA - jedyne co mogę powiedzieć ,to że są genialne:)

Pozdrawiam
Miki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:29, 08 Cze 2015
konjo8ds

 
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa





EBC HH (wzmacniane) mają w mojej ocenie bardzo dobrą relację cena-jakość. Mam je aktualnie założone na przedzie i tyle i przejechane około 6 tysi (przód) i 8 (tył). Póki co nic nie piszczy. Hamują rewelacyjnie, nawet po mocnym nagrzaniu - przetestowane na korsykańskich winkielkach z pełnym ładunkiem Very Happy
Z minusów, które zauważyłem - mocno grzeją tarczę. Po ostrzejszym heblowaniu widać przebarwienia na tarczy. Miałem z nimi to samo w poprzednim moto, więc te klocki tak mają (możliwe, że mocniej zużywają tarczę).
Niedawno sprawdzałem ile jeszcze zostało klocków - myślę, że zrobię na nich jeszcze drugie tyle co dotychczas przejechałem.

Zeszły sezon przejeździłem na: przód Nissin ST (wzmacniane). Zrobiłem na nich cały sezon - 18 tysi i starczyły by jeszcze pewnie na tysiąc lub dwa ale wymieniłem je przed majówkowym tripem. Niestety te Nissiny po jakimś czasie zaczęły piszczeć. Miały też tendencję do fadingu (po mocnym nagrzaniu "puchły", czuć było różnicę w sile hamowania). Nie zauważyłem żeby jakoś mocno "żarły" tarczę Wink
Na tył miałem założone EBC FA (zwykłe) i skończyły się po 8 tysiącach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:46, 08 Cze 2015
bastek00

 
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk





Dziękuję za konkretne odpowiedzi.

Skłaniam się ku EBC HH (jeszcze taniej mam 104 zł), jednak widziałem w dobrej cenie wersję "zwykłą" (68 zł).

I tutaj się właśnie zastanawiam, czy aby nie lepiej wymienić dwa razy zwykłe (ciut drożej to wyjdzie), ale mieć klocek który owszem zużywa się szybciej, hamuje lepiej, a jednak przede wszystkim nie niszczy tak szybko tarcz, której jakby nie było kosztują duuużo więcej.

Czy dobrze myślę?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:25, 08 Cze 2015
śliniak290

 
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Jelonki





Dobrze myślisz, podzielam twoją opinię


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:15, 09 Cze 2015
bastek00

 
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk





No więc, wysłałem zapytanie o cenę do Koleżanki-Koleżanki i te z HH zrobiła mi na 95 zł, a bez HH na 65 zł. To się napaliłem i zamówiłem złote z HH... ale za paręnaście sekund dzwoniłem, że jednak zwykłe biorę.

Jakoś się boję o tarcze, głównie o kwestie cenową potem.

Poza tym z oszczędności trza chyba będzie ratalnie spłacać piątkową pokutę z bordowej Vectry Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:10, 09 Cze 2015
konjo8ds

 
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa





Panowie, nie dajmy się zwariować! Wink przecież założenie twardszych klocków nie oznacza automatycznie, że po jednym, dwóch a nawet trzech kompletach tarcze będą do wymiany... ja nie mam oczywiście wiedzy w jakim stopniu klocki wzmacniane wpływają na szybsze zużycie tarcz. ale wg moich doświadczeń nie jest to stopień znaczny. jak już wyżej napisałem na Nissin ST zrobiłem 18 tysi i nie zauważyłem jakiegoś nadmiernego zużycia tarcz. aktualnie na EBC HH nakulane dopiero 6 tysi ale żaden rant na tarczy się nie pojawił. moje moto ma już nakulane ponad 57 tysi a przednie tarcze nie mają żadnego rantu.
ma ktoś może info o ile klocki wzmacniane skracają żywot tarcz? 10%? 20%? przecież na tarczach, zależnie od stylu jazdy oraz terenów po jakich przeważnie się jeździ, zrobi się te 150 tysięcy (oryginalnego Wink) przebiegu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:45, 09 Cze 2015
bastek00

 
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk





Nastraszyłeś mnie grzaniem tarcz i przebarwieniami Smile

A poważnie uznałem, że sprawdzę zwykłe tyle, że chyba dobrej firmy. Teraz jeszcze czeka mnie ich wymiana, ale sądzę że dam radę. Filozofii tam chyba żadnej nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:29, 09 Cze 2015
konjo8ds

 
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa





bastek - ale ja tylko zwróciłem uwagę na to że się przebarwienia robią. absolutnie nie chciałem straszyć Smile zresztą nie mam zielonego pojęcia czy to coś złego że się tarcze tak grzeją? to już ktoś bardziej obeznany z tematem klocków i tarcz hamulcowych powinien się wypowiedzieć.
ja mogę zdecydowanie jedną rzecz stwierdzić: klocuszki EBC HH dają naprawdę radę przy częstym i gęstym używaniu! a to dla mnie liczy się najbardziej, no bo wiesz jak to jest >>> KLIK Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:44, 29 Cze 2015
bastek00

 
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk





Klocki zmienione w końcu na szybko w piątek. Założyłem wersję EBC "zwykłą" bez HH. Nie odpowietrzałem nic.

Moje pytanie - jak długo się to będzie "docierać", bo narazie jestem w szoku, że to nie hamuje Smile

Przejechałem trasę do Wisły i z powrotem z "plecaczkiem", czyli jakieś 160-180 km starając się delikatnie dozować siłę hamowania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:11, 05 Lip 2015
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Nie hamuje, bo widocznie tarcze wytarte, albo zaciski nie do końca sprawne. W moto należy zaciski co klocki serwisować (dotyczy cywilnej jazdy). Jeśli klamka jest "gumiasta", to klocki są nie dotarte, a jeśli jest twardawa, to znaczy, że zaciski są pozapiekane.
Czytałem w tym wątku o kilku firmach, z których na pewno jednej bym nie założył - mianowicie TRW Lucas. Klocki podobnie, jak Ferrodo kompletne drewno. EBC raczej organiczne niż sinterowe (duża konsumpcja tarczy). Obecne na naszym rynku Nissin-y produkowane w CZ, też już nie to, ale jeszcze do przyjęcia. Osobiście używam SBS (tutaj na ulicę lepsze są te tańsze), Vesrah, albo Carbone Lorraine. Reakcja i progresja ich jest bardzo dobra i przewidywalna. Tanią alternatywą są klocki Gold Fren, które oczywiście do sportowej jazdy nie polecam (ewidentnie dłuższa droga do zatrzymania z większych prędkości i szybszy fading). Są jeszcze Sumitomo i Tokico, ale ostatnio trudno je kupić.
P.S.
Grzanie tarcz jest efektem niepożądanym, ale nieuniknionym. Jeśli tarcze dostają "kolorów", to znaczy, że się przegrzewają. Może to być spowodowane, albo zatartymi tłoczkami, albo kiepskimi okładzinami ciernymi. Jest również tak, że niektóre mieszanki cierne (firmy) nie pasują do danych tarcz, które mogą być żeliwne lub staliwowe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarczoq dnia Śro 23:32, 18 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:19, 09 Lip 2015
bastek00

 
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk





Zaciski raczej chodzą dobrze, ponieważ nie miałem problemu wcisnąć tłoczków, żeby się zmieściły nowe klocki. Wystarczyło zaparcie rączki z obcęgów (kleszczy) i weszły. Klamka gumiasta, szczególnie jeśli trzeba mocniej nacisnąć. Może lekko papierem tarcze przelecę żeby dotarły klocki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:50, 11 Lip 2015
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Nie tędy droga. Tłoczki powinny dać się wcisnąć palcami, a nie dźwignią, dlatego co zmianę klocków zacisk powinien być serwisowany. Po za tym, jeśli tarcza jest widocznie nierówna, to zanim klocek się "ułoży", to klamka będzie z gumy. Jaki masz wymiar tarczy ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Klocki hamulcowe - jakie stosujecie.
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin