Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS -> Obroty
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Obroty
PostWysłany: Sob 19:48, 20 Cze 2015
zigi

 
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Witam! Od jakiegoś czasu wariują mi obroty. Jak wbije bieg i dodam gazu, to ładnie się wkręca, ale jak puszczę gaz to obroty nie spadaja poniżej 2,5 tyś. Tak samo jest jak się jedzie czy jak się stoi (jak jest wbity bieg, wszystko jedno który), a jak wyrzucę na luz obroty wracają do normy. Tak samo na postoju i w czasie jazdy.
Jak myślicie co to może być?
Sprint ST 955, 2001 r.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:51, 22 Cze 2015
Harry

 
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Co do przyczyny to ciężko stwierdzić. Mój ST 955i '02 też cierpi na tę przypadłość od czasu do czasu. I nie ma jakichś powtarzalnych okoliczności, tzn. np. po dłuższej jeździe ze stała prędkością, albo przy wysokich temperaturach itp. Są do zdarzenia całkiem losowe. Bywa też, że obroty nie są za wysokie, ale spadają za nisko i czasami gaśnie podczas redukcji biegów. W trakcie 2-miesięcznej eksploatacji z przebiegiem ok. 8 tys. km, zdarzyło mi się to kilkakrotnie. Jeśli dolegliwości nie ustępują same po jakimś czasie, pomaga wrzucenie za pomocą TuneEcu jakiejkolwiek mapy. Nawet tej samej która jest wgrana. Oczywiście diagnostyka nie wykazuje żadnych błędów, świece wymieniłem i filtr powietrza też na K&N zaraz po zakupie. Czytałem na brytyjskich forach, że to dość częsta przypadłość. Trzeba chyba nauczyć się z tym żyć. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:59, 23 Cze 2015
WieRcik

 
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: HoLLy CiTy





Zigi sprawdź ładowanie , na bank jest za niskie i komp dokłada obrotów żeby zrekompensować niższą wydajność ładowania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:54, 23 Cze 2015
Harry

 
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Na bank to nie żyje Kopernik. Dwa tygodnie temu wymieniałem regulator napięcia według opisu z forum na ten z Hondy CBR1000RR. Dodatkowo zostały przewinięte cewki bo dwie były nadpalone. Aktualne napięcie ładowania to 14.1 V bez obciążenia i 13.7 V z włączonymi światłami mijania i stopu. Oba pomiary dokonane na wolnych obrotach. Nie dalej jak wczoraj obroty na wbitym dowolnym biegu i wciśniętym sprzęgle stały przez kilka godzin na ok. 1.500 obr. Na luzie wszystko ok. Po kilku godzinach jazdy i kilku odpaleniach silnika obroty wróciły do normy. Temat często poruszany na zagranicznych forach. Póki co bez jednoznacznego rozwiązania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:55, 24 Cze 2015
bastek00

 
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk





Nie tylko na zagranicznych - do mnie to coś wróciło znowu. No może poza gaśnięciem przy redukcjach bo to raczej od lewego powietrza było, usczelniłem rurki karbowane i ok.

Ale obroty znowu szaleją - dokładnie jak mówisz - na biegu - przejście przez luz powoduje powrót do normalności.

Moto wtedy nie hamuje silnikiem, tylko "ciągnie" i nie jest to miłe ani bezpieczne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:14, 24 Cze 2015
zigi

 
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Ładowanie sprawdzałem, na włączonych światłach, na awaryjnych, na wciśniętym stopie - mam 14,1 na wolnych obrotach. Kupiłem kabel, jak będę miał chwile to podłączę moto do kompa. Jeździłem wczoraj, to mu troche przeszło. Najgorsze to jest to że przy redukcjach, czasami gaśnie, tak jak pisze bastek00. Niedawno jak byłem w trasie to nie chciał mi zapalić. Poczekałem chwilę aż trochę ostygł i odpaliłem bestię.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:53, 29 Cze 2015
bastek00

 
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk





To ja bym sprawdził wężyki podciśnienia, te które idą w okolicy silniczka wolnych obrotów (jeśli masz takowe).

A przyznam, że do dziś męczy mnie sprawdzenie czujnika położenia wału korbowego. Gdzie na którymś forum angielskojęzycznym przeczytałem, że w którejś z maszyn klasycznych jego zabrudzenie miało wpływ na działanie silnika.

W moim fordzie escorcie kiedyś miałem tak właśnie, że jak silnik (w sumie czujnik położenia wału) się nagrzał to samochód mi gasł i nie szło go odpalić dopóki nie ostygł. Dopiero jak wymieniłem czujnik to jak ręką odjął. Co prawda to samochód, ale przecież czujnik może mieć podobną usterkę. W każdym razie najpierw przymierzam się do jego oglądnięcia, oczyszczenia bądź wyregulowania odstępu. Uważam, że może także być luźny i stąd mogą sie brać moje problemy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Obroty
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin