Forum motocykli Triumph

ZalogujRejestracjaFAQUżytkownicySzukajForum Forum motocykli Triumph Strona Główna

Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS -> obsługa ST 1050 lub 955
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
obsługa ST 1050 lub 955
PostWysłany: Wto 15:26, 17 Wrz 2013
BOULI_76

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LIPNO





Na dole wszystkie ważne terminy.Dotyczy motocykli używanych,dotartych powyżej przebiegu 6 tyś.Bo nowymi zajmuje się serwis i niech tak zostanie.

-paliwo o liczbie oktanów 95 (tak jest zestrojony motor)
-filtr powietrza co 20 tyś
-luzy zaworów sprawdzić,ustawić co 20 tyś
-olej silnikowy co 6 tyś 10W/40 lub 15/50 np.Mobil 1 Racing 4T
-łańcuch smarować co 300 km
-łożysko tylnego koła co 20 tyś (nasmarować)
-łożysko główki ramy co 20 tyś (nasmarować)
-płyn chłodniczy co 20 tyś (wymiana)
-płyn hamulcowy co 20 tyś (wymiana)
-przepustnice wyregulować co 10 tyś
-świece wymiana co 20 tyś

źródło-instrukcja obsługi Sprint ST 1050


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: obsługa ST 1050 lub 955
PostWysłany: Wto 15:35, 17 Wrz 2013
Piniu

 
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Jedyne co bym lekko zmodyfikował to wymiana płynu hamulcowego. w naszych warunkach nie liczyłbym kilometrów a sezony. max co drugi sezon. Ja wymieniam przed sezonem po zimie.


BOULI_76 napisał:
Na dole wszystkie ważne terminy.Dotyczy motocykli używanych,dotartych powyżej przebiegu 6 tyś.Bo nowymi zajmuje się serwis i niech tak zostanie.

-paliwo o liczbie oktanów 95 (tak jest zestrojony motor)
-filtr powietrza co 20 tyś
-luzy zaworów sprawdzić,ustawić co 20 tyś
-olej silnikowy co 6 tyś 10W/40 lub 15/50 np.Mobil 1 Racing 4T
-łańcuch smarować co 300 km
-łożysko tylnego koła co 20 tyś (nasmarować)
-łożysko główki ramy co 20 tyś (nasmarować)
-płyn chłodniczy co 20 tyś (wymiana)
-płyn hamulcowy co 20 tyś (wymiana)
-przepustnice wyregulować co 10 tyś
-świece wymiana co 20 tyś

źródło-instrukcja obsługi Sprint ST 1050


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:10, 04 Cze 2014
konjo8ds

 
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa





czy w ST 1050 wymienia się filtr paliwa? coś sobie ubzdurałem że co 20 tkm się wymienia i nawet znalazłem w Larssonie odpowiednią cześć (po modelu i roczniku).

zdziwienie przyszło w serwisie. robiłem niedawno przegląd przy 40 tkm i mechanik stwierdził, że ST 1050 nie ma filtra paliwa - osobnego. jest siateczka przy/w pompie paliwa w zbiorniku. i nic więcej.

jak to jest?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:15, 04 Cze 2014
BOULI_76

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LIPNO





ST 955 w miejscu pompy paliwowej,schowany w zbiorniku,a na końcu układu siateczka .
-w intermotors występuje jako filtr paliwa silniki 955/1050 nr.kat KL-145

..na alleg.. jednak pompa zupełnie inna niż 955 i filtra nie widać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:55, 06 Cze 2014
rychu

 
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląsk





konjo8ds napisał:
czy w ST 1050 wymienia się filtr paliwa? coś sobie ubzdurałem że co 20 tkm się wymienia i nawet znalazłem w Larssonie odpowiednią cześć (po modelu i roczniku).

zdziwienie przyszło w serwisie. robiłem niedawno przegląd przy 40 tkm i mechanik stwierdził, że ST 1050 nie ma filtra paliwa - osobnego. jest siateczka przy/w pompie paliwa w zbiorniku. i nic więcej.

jak to jest?


Dokładnie tak jest, kiedyś kupiłem w sklepie w/g kodu, ściągam bak , wyciągam pompę i ....zonk, tylko w dolnej części siateczka czy gąbka, odrobina syfu,lekko kompresorek i wsio.
Dlatego w niektórych instrukcjach obsługi jest przekłamanie, spotkłem się nie pierwszy raz.To samo np. z żarówkami i świecami.Trzeba najlepiej z manualu poszukać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:27, 16 Lip 2014
jarecki

 
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WWA





a ja tam leje 98 oktanów i zauważyłem, że jakoś tak przyjemniej śmiga Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:21, 26 Lip 2014
adamek35

 
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Mógłby ktoś coś powiedzieć na temat smarowania łożyska tylnego koła i główki ramy? Smile Szczególnie jak wykonać smarowanie łożyska tylnego koła.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:27, 26 Lip 2014
motonita1

 
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorlice małopolska





No właśnie, podpinam się pod pytanie adamka Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:52, 27 Lip 2014
PETER

 
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PRUSZKÓW





żeby tam się dostać musimy :odkręcić nakrętkę trzymająca zabierak ta po lewej stronie, oczywiście trzeba zdjąć koło zacisk hamulcowy jeśli mamy wszystko odkręcone wyjmujemy os koła w strunę tarczy hamulcowej i tu może być problem często jest mocno zapieczona jeżeli to się uda zdejmujemy pierścień sigera znajdujący się za tarczą hamulcową umieszczony na mimośrodzie do regulacji napięcia łańcucha następnie zdejmujemy jarzmo mocowania zacisku hamulcowego i już możemy wyjąc mimośród w którym są łożyska tylnej osi,---nie naparzamy młotkiem w gwint jest delikatny ---


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
olej silnikowy
PostWysłany: Wto 11:38, 30 Maj 2017
BOULI_76

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LIPNO





Zauważyłem coś dziwnego,ale mogę się mylić....
Na stronie LARSSON po wpisaniu modelu motocykla wyskakują części i akcesoria do danego modelu. Sprint ST 955 2001(jest w tabeli)
Olej silnikowy np. Motul 10W-50 syntetyczny
Instrukcja manual-servis mówi nam:
All Triumph fuel injected engine must be filled 10W-40 15W-40 or 15W-50
oil with meets specification API-SG , API-SH .
oraz CAUTION !!!
dont use not specification API-SG ,API-SH i dalej
DO NOT USE 10W rated oils with a hot viscosity rating greater than 40.
For example DONT USE an oil with viscosity rating of 10W-50.
Do not use oil with a cold viscosity of 0W or 5W.
...mogłem zrobić literówkę jak to "dyslektyk "
może ktoś jest dobry z angielskiego i przetłumaczy " o co kaman"
...
myślałem zalać syntetyka ale zostanę przy Mobil 10W-40(ten zielony)
jak narazie wszystko OK i ciągle tylko wymiana i wymiana ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:28, 03 Cze 2017
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Odpowiem, jako praktyk : bieliznę, podobnie jak pozostałe sprzęty mam zalane RP 20w50. Pomijając jakość RP, 20W daję lepszą pracę skrzyni niż 15 czy 10W. Po za tym, o czym pewno już pisałem, zalecenia fabryczne, to wymagane minimum, dobrane do warunków zewnętrznych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
obsługa ST 1050 lub 955
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin