Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS -> Płyn chłodniczych Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Płyn chłodniczych
PostWysłany: Śro 23:48, 20 Sie 2014
Sebuś

 
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska





Witam, jak w temacie. Przyszła pora na zmianę płynu. I teraz nie wiem czy oddać moto do serwisu, czy spróbować zrobić to samemu.

Byłby ktoś tak dobry i napisać jak to zarobić? Czy dla lajka będzie to do zrobienia? Jaki płyn polecacie?

Z tego co już czytałem to ma być go 2.3l. Ale gdzie spuścić najlepiej, jak powierzyć itd.

Wielkie dzięki za pomoc, myślę że temat będzie przydatny na forum. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:26, 21 Sie 2014
WieRcik

 
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: HoLLy CiTy





A po czym wnosisz że jest do wymiany , sprawdziłeś temperaturę zamarzania?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:41, 21 Sie 2014
oli10

 
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wola Tesserowa





ja zmieniłem sam w sobotę sprawa bardzo prosta, zalać trzeba niebieski tak pisali w manualu, odkręciłem ten wąż gumowy co jest podłączony tam gdzie masz wlew płynu i schodzi na dół silnika, przy nalewaniu pamiętaj o odkreceniu śrubki co jest przy wlewie na kluczyk 10. przed zalaniem nowego przepłucz układ wodą destylowaną. jak masz jakieś pytania to możesz zadzwonić 504916173,


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:44, 21 Sie 2014
oli10

 
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wola Tesserowa





tu masz linka już pisano o tym : http://www.sprint.fora.pl/sprint-st-rs,1/plyn-do-chlodnicy-sprint-rs-955i-01,143.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:05, 21 Sie 2014
Sebuś

 
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska





Najciekawsze jest to, że płyn po prostu się kończy... Nie ma wyciekow itd a jest go poniżej minimum. Pomyślałem że skoro są takie braki to można go już wymienić na nowy. W serwisie to koszt ok 75 zł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:25, 21 Sie 2014
oli10

 
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wola Tesserowa





a jaki masz kolor tego płynu, układ chłodzenia jest układem zamkniętym więc nie powinno go ubywać, może tylko dolej do zbiorniczka wyrównawczego i zobacz co się będzie działo, a nie przybywa ci oleju, bo jeśli niemasz wycieków a płynu obywa to może być uszczelka pod głowicą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:38, 21 Sie 2014
Sebuś

 
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska





Też o tym pomyślałem. Ale z olejem jest wszystko ok.
Co do koloru to obecnie nie mam pojęcia ponieważ w zbiorniku jest go poniżej minimum, ledwie zauwazalnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:59, 21 Sie 2014
oli10

 
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wola Tesserowa





strzykawka i wężyk i się dowiesz, jak masz kolor brunatny to do wymiany,
jak niebieski to tylko dolej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:22, 21 Sie 2014
WieRcik

 
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: HoLLy CiTy





Jeżeli nie było samego płynu a ktoś dolał wody to po prostu odparowała.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:43, 06 Lip 2015
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Każdy płyn składa się w 50-60% z wody i to woda odparowuje. Triumph ma układ nisko-ciśnieniowy, czyli odparowanie jest większe, dlatego dolewa się wody, a nie płynu, bo dolewając płynu zagęszczasz ten w silniku, a to może spowodować wcześniejsze wrzenie. Po za tym, płyn w moto należy zmieniać co roku, ponieważ układ jest mały, a silnik wysilony i szybko traci właściwości smarne (smaruje pompę), a to jest ważne, a nie zamarzanie. Nawet mocno przepracowany płyn długo nie zamarza. Płyn może mieć kolor zarówno niebieski, jak i zielony (ta sama grupa). Ja stosuję ostatnio bezkrzemianowy, który ma kolor czerwony i miesza się go z kranówą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:33, 28 Sie 2015
Tomo262

 
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





spuściłem płyn, sprawdziłem w garku termostat czy otwiera się. Otwiera, jednak po zalaniu płynu i osiągnięciu ponad 100 st C chłodnica zimnaa stan i w chłodnicy i w wyrównawczym jest. O co chodzi?

edit: stał na bocznej stopce, stąd ten problem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomo262 dnia Pią 18:07, 28 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:30, 28 Sie 2015
Piniu

 
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Tomo262 napisał:
spuściłem płyn, sprawdziłem w garku termostat czy otwiera się. Otwiera, jednak po zalaniu płynu i osiągnięciu ponad 100 st C chłodnica zimnaa stan i w chłodnicy i w wyrównawczym jest. O co chodzi?

edit: stał na bocznej stopce, stąd ten problem


Proponuję zrób odpowietrzenie układu, to że stoi na bocznej stopce nie ma większego znaczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:37, 28 Sie 2015
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





W obudowie termostatu (zazwyczaj) jest dziurka zaślepiona śrubką. To odpowietrznik. Jak termostat będzie nie zalany, to się nie otworzy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:11, 03 Wrz 2015
bastek00

 
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk





Ja kupiłem Prestone gotowca. Zwracałem uwagę, żeby była jak najwyższa temperatura wrzenia.

[link widoczny dla zalogowanych]

Przyszło ładnie do paczkomatu, i już jest wlane. Oczywiście zostaje na rezerwę, a że mieszalne z innymi to mam zapas w razie czego do samochodu.

Ja spuściłem ile się dało, nie płukałem bo noc mnie zastała (jak to gdy sąsiedzi Cię zagadują), zapomniałem odpowietrzyć do dziś i wszystko ok.

Jak coś, podjedź na drugą stronę A4 do Batorego, to pokażę Ci co ja odkręcałem - prosta robota.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:14, 27 Kwi 2016
Lober

 
Dołączył: 14 Cze 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Też czeka mnie wymiana płynu, jest w okolicach minimum, a nie wiem czy kiedykolwiek był zmieniany. Zaproponujecie jakieś płyny chłodzące? Widziałem jakieś castrole do motocykli, ale może coś innego wystarczy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Płyn chłodniczych
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin