Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS -> Problem z odpalaniem. raz pali, raz nie, słaba iskra Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Problem z odpalaniem. raz pali, raz nie, słaba iskra
PostWysłany: Pon 13:07, 20 Cze 2016
Tomaszo

 
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz





Witam kolegów i koleżanki z forum.

Problem dotyczy mojego Triumpha Sprinta 1050 z 2005 roku. Otóż od jakiegoś czasu mam problemy z odpalaniem motocykla. Do tego że już wykończyłem wolne koło rozrusznika ale na szczęście udało się je odratować (spadł pierścień zabezpieczający z wałków sprzęgiełka) mimo iż trochę już wytarte to pracuje Very Happy.

Prawdopodobnie problem wystąpił po silnych opadach deszczu ( motocykl był wtedy pod pokrowcem). Świece zostały wymienione. W mojej ocenie jest słaba iskra na świecy po przyłożeniu jej do ramy. Ledwo widoczna.

Motocykl kilka razy potrafi odpalić bez problemu, następnie mogę go męczyć rozrusznikiem i nawet się załapie na chwilę.Bez różnicy czy zimny czy ciepły. Jak odpali chodzi poprawnie, jak marzenie. Moc w całym zakresie obrotów, nie kopci. Przyszpiesza niczym rosyjska rakieta uderzeniowa .

Po podłączeniu pod TUNEECU nie pokazuje żadnych błędów. Ciśnienie na cylindrach na wszystkich jest podobne +- 010.
TPS zresetowałem programem. Nie przynosi to żadnych efektów.

Przy męczeniu rozrusznika na cylindrach brak ciśnienia. Chyba że się poszczęści to wszystkie łapią równo i szybko. Moim Zdaniem albo problem z prądem, albo powietrzem, albo paliwem .. więc w sumie ze wszystkim Razz

Brakuje mi pomysłów. Podsuńcie mi jakiś pomysł bo lato mija !! :p Very Happy

Pozdrawiam Wszystkich !!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:36, 21 Cze 2016
Teves

 
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Zmierz napięcie podczas rozruchu, możliwe że bardzo spada i cewki nie dają rady naładować się.
Spróbuj podać do filtra powietrza coś palnego np. Placka do kokpitu - jak problem z paliwem to będzie próbował zaskoczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:24, 22 Cze 2016
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Brak kompresji oznacza awarię lub wydygany aku. Nawet, jesli kręci, a jest aku słaby, może iskry pod ciśniniem nie być (wiekszy opór el.). Naładuj i sprawdź.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:41, 24 Cze 2016
Tomaszo

 
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz





Sprawdzę chłopaki w przyszłym tyg. i napiszę jak sprawa się ma. Zmierzę napięcie przy rozruchu, ale z tego co pamiętam spada do ok. 9-10 V bo niedawno zamontowałem voltomierz podłączony pod stacyjkę.

Pod aku podłączę kablami aku z odpalonego samochodu ( tu prądu chyba nie zabraknie Very Happy ) i zobaczymy jak maszyna się zachowa. Fakt że moja Yussa ma już 4 lata :p


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomaszo dnia Czw 15:08, 30 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:10, 24 Cze 2016
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Ja mialem kiedyś taki przypadek, że nowe aku (klient chciał tanie) po trzy-krotnym (bodajże) odpaleniu zdechło i niepotzrebnie podmieniłem rozrusznik bo zmyliło mnie to, że podłączyłem zewnętrzne aku bez odpinania pokładowego, który miał zwarę. Twój też może mieć, albo może być zasiarczony, tak więc podmień aku na początek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarczoq dnia Pią 23:11, 24 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:13, 30 Cze 2016
Tomaszo

 
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz





Witam Panowie. Dzisiaj miałem czas... i podłączyłem nowe aku od samochodu jak i mostkowałem z pokładowym.. ta sama histora... kręci, kręci, kręci ....bardzo długo... i po długich próbach odpala... czasem prawie odraz...ja odpali trzyma obroty, ma moc, nie kopci przy międzygazie... to nie wina akumulatora. Od czasu do czasu słuchać zakleszczającę się Wolne koło rozrusznika albo jak kto woli potocznie "BENDIX".. Zastanawiam się czy to właśnie nie wina zębatki rozrusznika... jest delikatnie zużyta i być może ona ślizga się podczas odpalania...niestety nie mam nic na podmiankę, a to akurat jest droga przyjemność nawet w używkach ... :/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:57, 08 Lip 2016
Tomaszo

 
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz





Macie jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić ...??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:38, 08 Lip 2016
Piniu

 
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





A może TPS masz lekko przestawionego?
Podłącz do TUNEecu i sprawdź napięcie. Na zamkniętej przepustnicy powinieneś mieć napięcie 0,60V (+/-0,02) Jeśli masz wynik 0,60V i ten parametr masz ok to po kliknięciu dwa razy w "Adjust ISCV" powinno pojawić ci się na tym samym zegarze 0,70V do 0,80V czyli najlepiej 0,75V
Jeśli masz inne odczyty to do dzieła Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:52, 12 Lip 2016
Tomaszo

 
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz





No powiem CI, że na pewno warto spróbować. Pierwszy parametr miałem 0,64 , a kolejny 0,77. Z tym że po odpaleniu chodzi idealnie. Brak falujących obrotów czy też podwyższonych na biegu jałowym, ale tak jak mówisz.. sprawdzić i ustawić odpowiednie wartości ... później szukać dalej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:25, 12 Lip 2016
Piniu

 
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Pamiętaj że TPS-a reguluje się na gorącym silniku a reset adaptacji robisz na zimnym


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:53, 14 Lip 2016
adamek35

 
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Jakie miałeś te kable rozruchowe? Ja miałem takie cienkie (diesel bez problemu odpalał) to moto z akumulatora samochodowego (samochód chodził na obrotach) nawet mi nie odpaliło.


Pożyczyłem od sąsiada grube kable do ciężarówki i od razu pięknie zaśpiewał.

Ostatnio tak miałem i szukałem problemów, a to był tylko akumulator...

Tutaj są podstawy, jeżeli rozrusznik kręci, świece dają iskry, benzyna dochodzi, to musi gubić iskrę jak świece są wkręcone -> słaby aku.

Zauważyłem, że triumphy są bardzo wrażliwe na jakość prądu z AKU.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamek35 dnia Czw 21:57, 14 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:54, 15 Lip 2016
Tomaszo

 
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz





No powiem Wam... że to na pewno jakaś pierdoła jest... jeszcze raz sprawdzę to co opisaliście ...łącznie z Plakiem w filtr powietrza ... i zobaczymy co się wydarzy.

Mam do Was jeszcze jedno pytanie, bo akurat nie kojarzę jak to jest... Przy 2 świecach wkręconych a jednej wykręconej daje słaba ale jednak daje iskrę.

Przy wykręconych wszystkich świecach nie daje żadnej iskry.. To jest normalne ..??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:59, 15 Lip 2016
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Nie i wygląda na to, że przy "pełnym obciążeniu" kompresją aku zdycha.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:43, 29 Lip 2016
Tomaszo

 
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz





Zastanawiam się czy to nie wina świec. Gdyż świece które wymieniałem w tym roku NGK miały oznaczenie CR9EK(stara świeca)), natomiast te które mi dobrali w IC miały oznaczenie CR8EK( nowe aktualne świece). Wiem że różnią się ciepłotą, ale jak to może mieć wpływ na odpalanie sprzęta? Bo rozumiem że podczas normalnej pracy przy dużym nagrzaniu maszyny mogą się pogorszyć osiągi( delikatnie)... ale czy przy rozruchu też to ma jakiś wpływ...?? Akumulator wymieniłem... Czasem kręcę, kręcę i nic, czasem załapuje po dłuższej chwili, a miejscami odpala bez problemu. Jak przepadam wręcz za moim Sprinta tak tu przyprawia mnie o ból głowy, alkoholizm i choroby depresyjne :p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:13, 29 Lip 2016
benas

 
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: górno





Na forum było już kiedyś coś o świecach gadane.Nie jestem pewien ale też był problem po zamianie z CR9EK na CR8EK.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Problem z odpalaniem. raz pali, raz nie, słaba iskra
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin