Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS -> Sprint 1050 problem z prądem...
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Sprint 1050 problem z prądem...
PostWysłany: Sob 14:26, 16 Kwi 2016
Sebuś

 
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska





Witam, na wczorajszej przejażdżce pojawił się pewien problem a mianowicie brak prądu do rozruchu.

Przed sezonem aku było ładowane, trzy wypady w tym sezonie i bez problemowo aż do wczoraj. Moto odpaliło normalnie na garażu, bezproblemowo odpaliło również na pierwszym postoju. Natomist przy trzecim odpalaniu brakło prądu na rozruch. Odpalony "na popych" przejechał 15 kilometrów poczym podczas jazdy zgasł i znów trzeba było pchać.

Rozumiem że trzeba sprawdzić baterie i ewentualnie później czy występuje ładowanie. Ale kompletnie nie wiem jak się za to zabrać.

Miał ktoś z was podobną sytuacje? Co robić.
Pozdrawiam i dzięki za wszelką pomoc. Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:00, 16 Kwi 2016
benas

 
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: górno





Z grubsza napiszę coś o tym bo też miałem z tym kiedyś problem,bo jeśli chodzi o prądy to ciemnota jestem (ja patrzyłem a kolega działał z multimetrem;D) Albo co będę szpanował korzystałem z tego tematu
[link widoczny dla zalogowanych]
tylko jeśli chodzi o trampka to od alternatora idą 4 kable a w tym temacie bodajrze pisze o 3.(tak mi si ę wydaje że są 4 w trampku. JAk coś to sorki za wprowadzanie w błąd) Znaczy postępuj analogicznie tylko z 4 kablami a nie 3Very Happy
A i w tym temacie nie ma jak sprawdzić aku...tak więc multimetr i napięcie powinno wynosić z 12.5 volta +/- jeśli jest troszkę mniejsze to jeszcze ok jest ale jak duzo czyli z 10 volta to aku raczej do wymiany. Oczywiście sprawdzaj na wyłączonym moto.

Jeśli zrozumiałeś coś z tego bełkotu co ci przedstawiłem powyżej to się cieszę;D
A i u mnie jak coś to z tego co pamiętam styki zaśniedziały ale nie jestem pewien


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez benas dnia Sob 16:07, 16 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:01, 16 Kwi 2016
Piniu

 
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Pierwszym krokiem który musisz zrobić jest sprawdzenie miernikiem jakie masz ładowanie. Bez tego dalsze sugestie są bez sensu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:53, 16 Kwi 2016
Sebuś

 
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska





Byłem dziś na garażu i sprawa wstępnie wygląda tak:
ku mojemu zdziwieniu moto odpaliło bez problemu praktycznie na dotyk, a przed wstawieniem go do garażu żeby go odpalić trzeba było to zrobić na popych...

prąd samego akumulatora bez odpalonego silnika to 12,2V
moto kolejny raz odpaliło (mimo iż nie miał się kiedy aku nawet naładować bo nie było jeżdżone) i podczas odpalania miernik przez chwile pokazał 9,7V po czym na wolnych z zapalonymi światłami (2xH7) było 14,1V. Co najciekawsze przy dodawaniu gazu spadało do 13,5V (miedzy 3-6 tyś obrotów)

Teraz pytanie co z tego wynika, czy aku za dużo traci przy odpalaniu jeśli spada poniżej 10V, no i czemu spada przy dodawaniu gazu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:56, 17 Kwi 2016
benas

 
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: górno





Chyba nie powinno aż tak spadać napięcie podczas rozruchu...Można wnioskować że akumulatorek nie jest już w pełni sprawny, a ładowanie masz w granicach dobre.Z tym spadkiem przy dodanym gazie nie wytłumaczę ci bo nie wiem ale i tak 13.5 jest ok.

Jak byś miał jak to załóż inny aku i sprawdź czy będzie wszystko ok. A jak nie masz jak to od razu kupuj nowy i powinno być ok -takie moje skromne zdanie:D


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:11, 18 Kwi 2016
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Rozłączając pokladowy aku, podłącz przez kable rozruchowe aku z puchy i zmierz napięcie ładowania. Jeśli będzie w normie, to aku do wymiany. Jeśli wystąpi podobny objaw ze spadkiem napięcia, to regler lub alternator. Obstawiam to pierwsze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarczoq dnia Pon 0:14, 18 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:13, 18 Kwi 2016
Sebuś

 
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska





Jarczoq napisał:
Rozłączając pokladowy aku, podłącz przez kable rozruchowe aku z puchy i zmierz napięcie ładowania. Jeśli będzie w normie, to aku do wymiany. Jeśli wystąpi podobny objaw ze spadkiem napięcia, to regler lub alternator. Obstawiam to pierwsze.


Czyli Ty również obstawiasz aku, dobrze zrozumiałem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:04, 18 Kwi 2016
BOULI_76

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LIPNO





Na akumulatory motocyklowe jest tylko 12 miesięcy gwarancji.
I nie ważne czy aku. kosztuje 80 zł czy to żelowy za 800 zł ... gwarancja jest tylko 12 m
Więc pytam Pana dlaczego ?
"bo motocykle to motocykle i mają inną instalację"-i tak to wygląda..
Niby dobry UNIBAT padł zanim zdążyłem zapomnieć o zakupie ...
najtańsza VARTA kręci chyba już chyba ze 4 lata i ostatnio flaszkę wygrał
"czyli palenie maszyny po zimie" ledwo co kręciła a tu miłe zaskoczenie,tylko tak naprawdę to chciałem tą flachę tak naprawdę przegrać,wtedy lepiej smakuje ...
...tak na serio to jak obejrzałem tego felernego UNIBATA to widać było na zewnątrz pofałdowaną obudowę,tak jakby się zgotował od środka ..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:06, 19 Kwi 2016
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Unibat to gówno. Po trzecim przypadku (parę lat temu) nawet nie patrzę na ten szajs.
Jeszcze raz : jeśli wystąpi spadek napięcia na aku samochodowym (motocyklowy całkowicie odłączony), to w pierwszej kolejności podejrzewam regler. Oprócz wspomnianego również alternatora, może być pierdyknięta sama instalacja, ale to raczej elektryk musiałby punkt po punktcie.
Żelowych aku nie polecam. Nie dość, że prąd rozruchowy mniejszy, to wcale nie trwalszy ino droższy. Przyszłość, to aku Li-lon. Trzeba tylko poczekać, aż spadnie cena.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarczoq dnia Wto 21:12, 19 Kwi 2016, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:46, 02 Maj 2016
Sebuś

 
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska





Zakupiłem nowe aku, jak narazie po majowej wycieczce po górach problem się nie powtórzył. Znacznie lepiej odpala i mam nadzieję że tak zostanie.
Gdyby ktoś chciał wiedzieć jakie aku to podaje : YUASA model YTX12-BS

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sprint 1050 problem z prądem...
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin