Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS -> Sprint ST 1050 - wymiana napinacza łańcucha rozrządu Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Sprint ST 1050 - wymiana napinacza łańcucha rozrządu
PostWysłany: Pią 7:30, 27 Kwi 2018
morhot

 
Dołączył: 18 Lis 2017
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myślenice





W moim perfekcjoniźmie i nawyku dążenia do tego, żeby wszystko mieć na cacy w maszynie, zastanawiam się nad wymianą napinacza łańcucha rozrządu.
Trochę hałasuje i tarabani się coś po stronie rozrządu na wolnych obrotach, szczególnie na zimnym silniku. Nie wiem nawet czy hałasuje powyżej Triumphowej normy, ale nachodzi mnie chęć zrobić z tym coś.
Teraz pytania techniczne:
1. Czy napinacz jest taki sam we wszytskich silnikach 1050, czy zależy od modelu i rocznika.
2. Czy można go po prostu wykręcić i wkręcić nowy, czy też trzeba robić operacje ze zrzucaniem dekla i blokowaniem ślizgu w pozycji napiętej jak to pokazują na filmach na Youtube? Nie wiem, czy ten dekiel tam zrzucają żeby pokazać o co chodzi z napinaczem i jaka jest jego rola, czy to konieczne, żeby np. łańcuch nie przeskoczył po odpaleniu zanim napinacz zdąży go naciągnąć po wymianie.

Proszę o pomoc.

PS. Tak, koniecznie chcę to zrobić sam i z góry dziękuję za rady w stylu "oddaj do mechanika"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 7:45, 27 Kwi 2018
śliniak290

 
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Jelonki





Jednak musisz zdjąć dekiel i przy wymianie napinacza trzeba wałki rozrządu zablokować lub niech druga osoba przytrzyma kluczami wałki rozrządu. Co do napinacza to nie jestem pewien na 100 % Ale chyba takie same


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:48, 11 Maj 2018
bastek00

 
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk





tak se wykręcić nie można, od razu masz przestawiony rozrząd


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:02, 12 Maj 2018
morhot

 
Dołączył: 18 Lis 2017
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myślenice





Kolejny 1000 km nawinięty i niestety tarabani co raz głośniej Sad
Kontrola napinacza łańcucha rozrządu potwierdziła moje przypuszczenia - łańcuch wyciągnięty. Napinacz już na maxa wysunięty i nie daje rady napiąć łańcucha.
Teraz pytania:
1. ILE może kosztować wymiana łańcucha rozrządu? ILE dodatkowo policzą za kontrolę i ewentualną regulację luzów zaworowych?\
2. KTO w Małopolsce lub an Śląsku się tego podejmie? Uczciwy, rzetelny i taki, który nie puści mnie z torbami? Bardzo proszę o podesłanie namiarów na godnego polecenia mechanika od trzycylindrowych Triumphów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:11, 13 Maj 2018
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Taka usługa cirka 400;.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:45, 19 Maj 2018
BOULI_76

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LIPNO





U mnie też "TARABANI" coraz głośniej ,ale do końca sezonu musi wylatać.
Napisz Morhot jak przebiegły prace i czy ucichło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:49, 20 Maj 2018
morhot

 
Dołączył: 18 Lis 2017
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myślenice





U mnie od absolutnej ciszy jak go kupiłem do totalnej agonii minęło 3500 km.
Napinacz był sprawny, ale już wysunięty na maxa...
Moto poleciało do niezależnego mechanika, polecanego przez znajomych. Do niedzieli ma być gotowy.
Lista życzeń:
- wymiana łańcucha rozrządu, (D.I.D. kupiłem)
- sprawdzenie i regulacja luzów zaworowych,
- wymiana świec przy okazji (NGK irydowe kupiłem)
Zobaczymy jak będzie efekt. Ale raczej na pewno się polepszy, bo nic innego nie może tak hałasować w silniku, tylko rozrząd i/lub zawory.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:46, 21 Maj 2018
bastek00

 
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk





Mechanik u nas na Śląsku, może w Chorzowie?Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:14, 26 Maj 2018
morhot

 
Dołączył: 18 Lis 2017
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myślenice





Panowie sprawa ogarnięta. Nowy łańcuch rozrządu i regulacja luzów zaworowych (tylko 3 z 12 były w normie). Motocykl pracuje aksamitnie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:23, 29 Maj 2018
Wąski

 
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skoczów





Ile taka przyjemność (części+robota)?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 4:45, 31 Maj 2018
morhot

 
Dołączył: 18 Lis 2017
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myślenice





Łańcuch rozrządu DID - 280
Płytki do regulacji zaworów 9x20 zł = 180
Świece przy okazji - 100
Wymiana łańcucha + regulacja luzów - 420 zł w lokalnym warsztacie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:36, 11 Cze 2018
patryk19150

 
Dołączył: 31 Mar 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska





Nie wymieniales napinacze? Bo mi wczoraj nagle podczas jazdy tak straszliwie zaczęło mi tak chrobotac koło rozrządu że aż się przestraszylem.. I też czeka mnie wymiana łańcucha.. Ale nie wiem czy napinacz też wymieniac...?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:56, 20 Cze 2018
Losiu44

 
Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Patryk19150, ja u siebie przy wymianie rozrządu nie wymieniłem napinacza. Trzeba sprawdzić tylko czy sprężyna trzyma wymiar (z tego co pamiętam 70mm) i obejrzeć stan napinacza. Wytarte lub wykruszone ząbki kwalifikują do wymiany. Żeby sprawdzić czy to rozrząd tak hałasuje musisz odkręcić dekiel rewizyjny. Ustawiasz wal na T1, wtedy walki powinny być na znakach. Odkrecasz napinacz, najpierw wyjmujac sprężyne i liczysz ząbki na ile już jest wysunięty, potem wysuwasz maksymalnie i liczysz ile Ci jeszcze zostało. Uważaj przy wyjmowaniu, bo rozrząd może przeskoczyć jak któryś wałek pociągnie. Dlatego tak ważne jest, żeby ustawić go na znaki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:51, 01 Lip 2018
morhot

 
Dołączył: 18 Lis 2017
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myślenice





Historii ciąg dalszy... smutny niestety...

Wymieniłem u dobrego mechanika łańcuch rozrządu i wyregulowałem luzy zaworowe.
Napinacz i ślizgi skontrolowano, nie wymagały wymiany.

Po 2000 km, na prostej, równej drodze jadąc sobie spokojnie 120 km/h usłyszałem z silinka trrrrrrrrrrrrrrr.... i koniec jazdy.
Po szybkiej akcji godzinę później motocykl był już u tego samego mechanika na podnośniku, z podejrzeniem rozj... rozrządu.
Stałem przy nim i patrzyłem mu na ręce, jak rozbierał wszystko, żeby być pewnym, co do diagnozy i co do tego, czy ma to związek z niedawną wymianą rozrządu. Okazało się, że... złamał się ślizg łańcucha rozrządu od strony napinacza!! Jakim cudem?? Po prostu się złamał na dole przy śrubie mocującej. Łańcuch totalnie luźny, przeskakuje na dolnej zębatce... Strat dużych nie ma, jeśli zawory nie pogięte to nowe ślizgi załatwią sprawę. Kamerka wpuszczona przez otwory świec w głowicach nie pokazała, żeby tam było coś uszkodzone (w sensie po kolizji zaworów z tłokami, jeśli była).

Po założeniu nowych ślizgów i ustawieniu rozrządu powinien żyć... jeśli zawory oberwały, to będą większe koszty...

Tak więc - nie ufajcie dziesięcioletnim ślozgom...
Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:11, 03 Sie 2018
motonita1

 
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorlice małopolska





morhot, jaki skutek całej tej operacji?
Pytam, bo w swoim 955i coś słyszę, a maher nie potrafi ocenić na słuch.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sprint ST 1050 - wymiana napinacza łańcucha rozrządu
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin