Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS -> Sprint ST - SWAP silnika, problem z obrotomierzem
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Sprint ST - SWAP silnika, problem z obrotomierzem
PostWysłany: Sob 23:02, 19 Wrz 2015
beny28

 
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przysucha





Poniżej dokumentacja swapu silnika w Sprincie '00, silnik z RS '03. Po zmianie silnika i wgraniu map od nowszego silnika wariuje obrotomierz, po włączeniu zapłonu wskazuje 4 krpm, przy kręceniu spadaja do 0, a potem wskaźnik wariuje i sporo zawyża. Przełożyłem na chwilę obrotomierz z Tigera i zachowuje się tak samo, poprzedni właściciel twierdzi, że obrotomierz był sprawny. Może znacie rozwiązanie mojego problemu.



Dawca

[link widoczny dla zalogowanych]

Biorca

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Po złożeniu

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:09, 20 Wrz 2015
WieRcik

 
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: HoLLy CiTy





A kompa przepiąłeś razem z silnikiem czy został stary?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:19, 20 Wrz 2015
beny28

 
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przysucha





Instalacja jest od ST z 2000 roku, komputer jest od RS, wskaźniki miał cyfrowe. Podłączyłem stary sterownik i wgrałem mapę od RS i jest to samo. Niestety nie zwróciłem uwagi przed wgraniem mapy czy obrotomierz wskazywał zero. Wgram na próbę jeszcze starą mapę od ST i sprawdzę. Liczyłem, że przechodził któryś z kolegów podobne perypetie i coś podpowie.
Dodam, że wskaźnik temperatury i paliwa pracują prawidłowo, na zegarach od RS'a temperatura wyświetlana była cyfrowo, a od paliwa był tylko wskaźnik rezerwy. Przejrzałem schematy obu wiązek i wszystkie wyprowadzenia komputera trafiają w te same miejsca. Wariuje tylko niestety obrotomierz.

Dodam jeszcze co zaobserwowałem, moim zdaniem nie ważne od jakiego sprzętu jest komputer, wystarczy wgrać odpowiednią mapę. Komputer od ST z '00 nie miał aktywnej funkcji sondy lambda, w kolektorze też jej nie było, w wiązce kabli byłą wtyczka, do której się podpiąłem po swapie silnika. Jak wgrałem mapę od RS'a funkcja lambdy w TuneECU się uaktywniła i pokazały się jej wskazania. Pewnie sterowniki są te same od 2000 roku, tylko mapami mają włączane różne funkcje.

Zegary RS

[link widoczny dla zalogowanych]

Zegary ST

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beny28 dnia Nie 15:24, 20 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:41, 21 Wrz 2015
beny28

 
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przysucha





Doszedłem z obrotomierzem, wgrałem mapę od tigera bo taką miałem pod ręką i obrotomierz zaczął normalnie pracować. Po małym dochodzeniu na stonie [link widoczny dla zalogowanych] okazało się, że w sprincie i w tigerze obrotomierze mają różne kody produktu. Mój STek był pewnie jednym z pierwszych, może jakaś wersja przejściowa bez lamdby i pewnie stąd ten problem.

Teraz do wsadu z Tigera wgram mapy ze sprinta i myślę, że to koniec moich perypetii.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beny28 dnia Wto 9:22, 22 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:58, 21 Wrz 2015
beny28

 
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przysucha





Dla potomnych, obrotomierze w rocznikach sprintów '00-'01, a '02-04 różnią się. Moje dzisiejsze doświadczenie i porównywanie map w TuneECU to potwierdza. Okazuje się, że mapy od sprinta z lat wcześniejszych można porównywać z tigerem, a przy próbie porównania z nowszymi wyświetla się, że mapy są niezgodne, więc stąd ten mój problem z obrotomierzem się wziął Smile.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beny28 dnia Wto 9:21, 22 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Sprint ST - SWAP silnika, problem z obrotomierzem
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin