Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS -> szarpanie przy stałej prędkości
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
szarpanie przy stałej prędkości
PostWysłany: Wto 6:30, 21 Lip 2015
Wojciech

 
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz





Witam. Od jakiegoś czasu mój Sprint 955 RS szarpie gdy jadę ze stałą prędkością. Dodatkowo na biegu jałowym obroty falują, często nie schodzą poniżej 2000 obrotów. Nie jest to stałe zjawisko, ponieważ niespodziewanie wszystko wraca do normy, by po nieoczekiwanie pojawić się znowu. Sad Dodam, że wymieniony jest napęd, łożysko w tylnym kole, zregenerowana tylna piasta, pozbawiona luzów,nowe świece . Przy okazji może poleci ktoś dobrego mechanika z okolic Kalisza Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:25, 21 Lip 2015
Gość

 





a co Ci mówi TuneEcu?
PostWysłany: Śro 20:52, 22 Lip 2015
Michot

 
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów





Ja też niestety męczę się z tą dolegliwością
Z tym , że u mnie obroty na biegu jałowy falują bardzo delikatnie.
Dodatkowo u mnie nałożyło się to na jak się później okazało delikatnie powyciągany łańcuch stąd zmiana napędu .
Jest lepiej ale problem pozostał Sad
Przemierzona piasta , luz na kole , sprawdzone gumy zabieraka - problem raczej niemechaniczny .
Zanim padła mi bateria w laptopie w TuneEcu brak błędów , wszystko cacy .
Gdybyś ustalił co to , to daj znać proszę może mam to samo
Very Happy
Powodzenia !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michot dnia Czw 9:33, 23 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:54, 30 Maj 2016
Teves

 
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Cześć,

odświeżam, ten dosyć wiekowy wątek. Mam ten sam problem, szarpanie podczas jazdy z wyrównaną prędkością obrotową. Początkowo z przy niskich ok 2500 RPM. Teraz nawet przy 5000 RPM.

Obstawiam wysokie napięcie, bo raczej nie paliwo.
Nie połączyłem się TuneECU, ale odczytałem błędy inny softem i tak jak się spodziewałem czysto.

Czy ktoś rozwiązał ten problem ?

Teves


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:51, 30 Maj 2016
benas

 
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: górno





Przyczyn może być bardzo dużo.
-Zepsuty TPS
-Niewyregulowany TPS
-Kable od TPS nie łączą dobrze.Osobiście miałem taki problem i wyglądał podobnie jak u cb tylko,że u mnie obroty skakały a z tego co zrozumiałem u cb obroty są ok...?
-Fajki,świece
-Niewyregulowane przepustnice...
I takie śmieszki nawet jak zjechany napęd czy bicie na kole. Zależy czy czujesz czy twoje szarpanie wynika z tego, że silnik wariuje, nierówno chodzi, czy silnik ładnie pracuje.

Na początek standardowo zaprzyjaźnij się z tuneecu i zresetuj ustawienia i TPS ustaw.
I opisz dokładniej to szarpanie...silnik ci przerywa czy coś...yyy

P.S.
Sorki, że tego TPS się uczepiłem ale to chyba najczęstsza przyczyna takich problemów.
A i majster przebieg to masz jaki w tej maszynie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez benas dnia Pon 11:54, 30 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:04, 30 Maj 2016
Teves

 
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





dzięki za podpowiedz,

Nie udało mi się odpalić TuneECU na fejsie od fordiaga, choć chipset ten sam.
Zamawiam rekomendowane forumowe "międzymordzie"
Gdzie była usterka połączenia TPS w samej tyczce, czy gdzieś dalej? Szarpanie na 100% silnikowe, wolne obroty falują ok. 50+/-.
przebieg 35 kkm - wiarygodny.
Zła adaptacja TPS nie powinna skutkować falowaniem przy 5kRPM, ale kto to wie?
Faktycznie to szarpanie to bardziej "falowani" więc niekoniecznie, zapłon i WN.
Zamelduje co i jak Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:31, 30 Maj 2016
Michot

 
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów





U mnie przyczyna była bardzo nietypowa ale po kolei .
Od połowy ubiegłego sezonu problem narastał - uczucie jakby ktoś cie trzymał za zadupek i od czasu do czasu puszczał . Najpierw tylko czasami , potem coraz częściej - choć na biegu jałowym moto chodziło jak zegarek !
Następny etap to jakby zdławienie motocykla przy ostrym dodawaniu gazu , np. przy wyprzedzaniu jakby nagle stracił moc na 2,3 sekundy potem na coraz dłużej aż w końcu czasami do całkowitego zgaśnięcia moto . Dodam , że działo się to co drugą , trzecią przejażdżkę i nigdy nie wiadomo kiedy - bardzo wkurzające i niebezpieczne ! Ostatni etap to doszły do tego problemy z odpalaniem . Czasem odpalił , pochodził trochę i zgasł . A następnie bez problemu odpalił ale było tylko gorzej . Aż w końcu nie odpalił i wtedy udało się znaleźć przyczynę - wadliwy przekaźnik pompy paliwa , który sklejał się i rozklejał kiedy mu się podobało powodując odcięcie prądu od pompy paliwa . Zdaje się , że od dłuższego czasu przekaźnik rozłączał pompę na krótko powodując najpierw szarpanie a potem pozostałe problemy !
W każdym razie po wymianie przekaźnika moto chodzi jak należy Very Happy

Mam nadzieję , że może komuś się to na coś przyda .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:09, 31 Maj 2016
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Nietypy zawsze w cenie. Dzieki w imieniu potomnych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:41, 05 Cze 2016
Teves

 
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





przyszedł fejsik i zadziałało tzn. połączyłem się z ECU

mam ostatnią OEM mapę 10150 dla silnika bez katalizatora, do VIN 13XXXX, TPS 0,63V

mogę skasować adaptacje TPS i z ręki regulować CO oraz wolne obroty.
Z tego co zrozumiałem nie ma żadnej procedury adaptacji dla IACV działa tylko samoadaptacja. Czyli kasuję adaptację i pozwalam przejść cały proces nagrzewania.

Doreguluję CO pod analizatorem - na jaką wartość ? Nie znalazłem tego w manualu.

jakieś sugestie ?
Czy są alternatywne mapy (nie OEM) dla motocykli bez modyfikacji ?

Teves


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:18, 06 Cze 2016
benas

 
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: górno





TPS i ISCV ustawiasz za jednym machem. Kliknik na Adjust ISCV i potem zgodnie z instrukcjami programu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:52, 12 Cze 2016
Teves

 
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Przewalczyłem jeszcze raz i w mojej wersji niema, żadnych instrukcji po kliknięciu Adjust ISCV.

Mogę zrobić reset TPS - i jest to typowa nastawa podstawowa, czyli uczymy sterownik gdzie przy jakim napięciu jest zamknięta przepustnica. Przy okazji przestawiłem mechanicznie TPS z 0,63V na 0,59V.

Mogę zrobić "z ręki" Adjust CO - czyli podpiąć analizator spalin i ustawić CO na zadaną wartość onstrukcja mówi o 1,5 % lub 2% dla wydechu typu racing.

I Adjust ISCV- ale tylko przestawić z ręki wartość korekty, ale to sie zachowuje dosyć dziwnie - teoretycznie Reset TPS powinien wykasować tą korektę a potem wysunąć na maksa silnik krokowy i od nowej pozycji zacząć się uczyć. U mnie w zasadzie ISCV nie był wrażliwy na reset TPS choć za, którymś razem zmienił korektę z -11 na 10.

Jak dokładnie trzymają wasze sprinty stabilizację obrotów? Mój na wolnych faluje około 100 RPM.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:38, 12 Cze 2016
benas

 
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: górno





Mój też na wolnych obrotach faluje około 100


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:46, 12 Cze 2016
Teves

 
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Dzięki ,

Czyli stabilizacja obrotów w normie.
Po wymianie świec jes wyraźnie lepiej, pozostał jednak szrpanie na bardzo niskich obrotach.
Drugi bieg jazda w korku i wyraźnie czusz poszarpywanie i delikatne "pukniecia" w wydechu. Czyżby cewka?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:42, 04 Sie 2016
Arkadius9

 
Dołączył: 21 Lip 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Uk





Odswieze temat.pytanie do Tevesa..
Znalazles problem szarpania na drugim biegu przy wolnej jezdzie na niakich obrotach..mam taki sam objaw..myslalem ze to wina lancucha ale tam wszystko ok...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:17, 05 Sie 2016
Teves

 
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi ale szarpanie wyraźnie zmniejszyło się. Teraz występuje sporadycznie. Od ostatniego wpisu zmieniłem mapę na: Sprint ST/RS From VIN 089737 to 139276 with aftermarket exhaust (TORS) i ta najbardzie mi odpowiada. Na innych customowych charakterystyka była ostrzejsza ale i szarpanie mocniejsze. Mam jeszcze do "pogadania" z łańcuchem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szarpanie przy stałej prędkości
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin