Forum motocykli Triumph

ZalogujRejestracjaFAQUżytkownicySzukajForum Forum motocykli Triumph Strona Główna

Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS -> Zużyte gumy pomiędzy zębatka a piastą tylnego koła.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Zużyte gumy pomiędzy zębatka a piastą tylnego koła.
PostWysłany: Wto 20:46, 29 Kwi 2014
adrianadro

 
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk / Złocieniec





Może się komuś przyda, więc opisze jak to wygląda

Jak przypuszczałem mam zużyte gumy pracujące w napędzie tylnego koła. Przy dodaniu gazu, po hamowaniu silnikiem, czy ogólnie przyśpieszaniu po zdjęciu trochę z manetki jest nieprzyjemne szarpnięcie. Przy delikatnym dodawaniu gazu jest lepiej i pomogło trochę podciągnięcie łańcucha ale gumy muszę wymienić. Sprawdziłem też na zablokowanym tylnym kole łapiąc za zębatkę - kręciłem lewa-prawa i mam tam dość spory luz.

No ale do rzeczy - jakby ktoś kiedyś szukał to potrzebne jest 5 takich gumek. Wysłałem pytanie do intermotors, poniżej odpowiedź :

"Część wg Triumpha T2012400 - CUSH RUBBER TYPE B w cenie 63,23 PLN produkt na zamówienie indywidualne , czas oczekiwania około 2,5 tygodnia. " - więc wychodzi coś koło 320 zł.

Z ciekawości wysłałem też zapytanie do firmy z Gdańska o możliwość dorobienia i wygląda to tak :

1. pierwsza sztuka:
* w wersji jak na zdjęciu - 2000,-zł +VAT
* w wersji z ostrymi krawędziami na przejściu z powierzchni
bocznej na czołowe - 800,-zł + VAT
2. każda następna sztuka "bliźniak" lub pojedyncza - 10,-zł/szt. +VAT
3. termin ok 14 dni roboczych

Przy dużym zamówieniu można by kombinować ale do jednego motocykla mało opłacalne. Do tego nie wiadomo czy dobrali by dobre parametry gumy. Chociaż w razie W kolejne sztuki były by tanie także można by zamawiać z innej gumy bo główny koszt to zapewne matryca.


Te gumki to część nr 15 na rysunku:



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:11, 11 Maj 2014
bastek00

 
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk





Nazwa: GUMY ZABIERAKA

Właśnie wczoraj podczas czyszczenia felgi w moto zauważyłem taki luz w "bębnie". Widziałem jednak w katalogu, że w zależności od modelu część ta ma różne numery. Do którego sprzęta jest to co podajesz w opisie?

Do Sprinta RS część nr 9 na rysunku:

Wymyśliłem jeszcze coś, jednak u mnie problem jest z miejscem gdzie mógłbym rozebrać to sam.

Mianowicie może udałoby się to poratować bez wymiany - konstrukcja tego może nam na to pozwolić.
Tak to wygląda na ebay:


Zakupić jakiś silentblock zrobiony z twardej gumy. Pociąć ją na konkretnej grubości paski (zrobić poprostu potrzebny wymiar) i wcisnąć 5 sztuk takich pomiędzy luz w gumach a jeszcze lepiej dokleić je do każdego zużytego elementu. Dobry klej wulkanizuje gumę a jak na ten czas ściśnie się to w imadle czy ściskami stolarskimi to spełni swoją funkcję.

Silentblock jest przykładem, ponieważ lepszy byłby jakiś cienki pas gumy wzmocnionej siatką coś a'la pas transmisyjny - oczywiście odpowiednio cienki czy kawałek z bocznej części opony.

Nie widzę tutaj ryzyka, ponieważ nie jest to element, który może nam się urwać, zerwać czy spowodować wypadek. Gumy tylko amortyzują szarpnięcie na zasadzie "sprzęgła dwumasowego".

Koszt wyjdzie sądzę 20 zł zamiast 320 Smile

Dobrze myślę?[img][/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bastek00 dnia Nie 13:00, 11 Maj 2014, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:23, 11 Maj 2014
rychu

 
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląsk





Na Allegro widziałem kiedyś, chyba do RS-a za 100zł


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:47, 11 Maj 2014
lasooch

 
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszków





Zupełnie dobrze sprawdza się dętka rowerowa pocięta na paski i przyklejona do fabrycznych, wytłuczonych gum zabieraka Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:18, 12 Maj 2014
bastek00

 
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk





No proszę, widzę że nie tylko ja mam pomysły Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:45, 12 Maj 2014
BOULI_76

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LIPNO





..przypomniałem sobie "instrukcję obsługi" w której było napisane..
-łożysko tylnego koła nasmarować co 20tyś

...korzystając z rysunku...które to jest łożysko i jak się najlepiej do tego zabrać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:22, 12 Maj 2014
Gość

 





dętka działa! Smile mam kilku znajomych, którzy mają ten patent zainstalowany i przejechane na tym tysiące km
PostWysłany: Pon 17:45, 12 Maj 2014
adrianadro

 
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk / Złocieniec





To co opisałem jest do sprinta st955i , niedługo będę zamawiał nowe ale póki co może spróbuje patentu z dętką Smile silent blok w sumie też niezły pomysł można coś wyrzeźbić na jakiś czas.
Na razie czeka mnie zakup opony tylnej więc te gumy idą chwilowo w odstawkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:35, 12 Maj 2014
bastek00

 
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk





Myślę, że jeśli nie masz stuków - czyli w pełni wykruszonych gum, to idzie to odbudować i trzeba by jak najszybciej. Jeśli będziesz miał do dyspozycji starą oponę to chyba z niej bym robił "plastry".

Jak zobaczyłem ten film, to przestałem się przejmować lekkim luzem u mnie Smile
http://youtu.be/Wv4LYVYM1ik


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bastek00 dnia Pon 18:39, 12 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:17, 12 Maj 2014
adrianadro

 
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk / Złocieniec





Very Happy teraz tez się już nie przejmuję...

Stuków jeszcze nie mam ale muszę delikatnie manetką kręcić na początku bo szarpnie jak za mocno odkręcę. Wkurza szczególnie na wyjściach z zakrętów.
Będzie trzeba niedługo tam zajrzeć..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:56, 13 Maj 2014
Regis

 
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przemyśl





adrianadro napisał:
Very Happy teraz tez się już nie przejmuję...

Stuków jeszcze nie mam ale muszę delikatnie manetką kręcić na początku bo szarpnie jak za mocno odkręcę. Wkurza szczególnie na wyjściach z zakrętów.
Będzie trzeba niedługo tam zajrzeć..


mam to samo, pewnie też czeka mnie grzebanie przy tym.
Przy okazji wymiany łańcucha trzeba będzie to zrobić


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Regis dnia Śro 16:20, 28 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:42, 22 Maj 2014
adrianadro

 
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk / Złocieniec





Dętka to jednak super sprawa. Trochę walczyłem żeby ją naciągnąć na te gumy bo miałem jakąś dość wąską ale dało rade. Luzu nie ma i jeździ się póki co bardzo dobrze. Ogólnie te gumy wyglądają ładnie i nie było widać żadnego zużycia nawet pachniały świeżo zwulkanizowaną gumą:)no ale luz był.
Do tego połamałem jeden klucz przy odkręcaniu tej dużej nakrętki, strasznie mocno trzymała. Poniżej kilka zdjęć z zabiegu.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:20, 13 Cze 2014
bastek00

 
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk





No no... kolega zrobił super robotę. Ja bym kleił paski a naciągnięcie w całości załatwia sprawę. Do tego jak się kropelkę kleju do środka wpuści to pełnia szczęścia.

Jedno pytanko - na każdy element zakładałeś "zestaw naprawczy" czy na co drugi?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:04, 19 Cze 2014
adrianadro

 
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk / Złocieniec





Na każdy, później ciasno wchodziło ale dało się poskładać. Ja miałem ciasną dętkę i ciężko było nałożyć więc klej raczej zbędny. Ale przy luźniejszej pewnie by się przydał


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zużyte gumy pomiędzy zębatka a piastą tylnego koła.
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Sprint ST, RS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin