ded |
|
|
|
Dołączył: 29 Kwi 2017 |
Posty: 55 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Ciechanów |
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Aeolus/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Aeolus/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Aeolus/images/post_corner.gif) |
|
Tak się zastanawiam nad porównaniem s3 i tych dwóch silników czyli 955i i 1050. Zależy mi bardzo na opiniach ludzi, którzy jeździli obydwoma modelami s3, bo jak wiadomo w innych motocyklach ten silnik ma nieco inną charakterystykę. Jestem posiadaczem s3 z 2002 r i mocy 120 koni. Patrząc na suche dane techniczne ma on 100nm dostępna przy 5100 obr, czyli bogato momentu od samego dołu. O czerwone pole zahaczam niezmiernie rzadko, więc wysoki moment i jego płynny przyrost od samego dołu są dla mnie tym co lubię.
S3 1050 w wersji Ursus ma 132 konie ale 105 Nm przy 7.500 min−1. Kolejne wersje mają więcej koni i momentu, ale jego maksymalna wartość jest dostępna jeszcze wyżej.
Jak wygląda sprawa z elastycznością tego silnika. Próbowałem znaleźć wykresy seryjnych motocykli ale wszędzie tylko silniki po tuningu. A może pomimo max momentu przesuniętego do góry na niższych obrotach jest go i tak więcej niż w starszym modelu? Chętnie wysłucham Waszych opinii o porównaniu tych silników w S3. Czy zmiana moto na 1050 Ursus ma sens, czy raczej patrzeć już na wersje owadzie oczy? |
|