lasooch |
|
|
|
Dołączył: 30 Mar 2014 |
Posty: 33 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Pruszków |
|
|
|
|
|
|
W ramach jesienno zimowego dłubania przy motocyklu naszło mnie, by wreszcie dorobić sobie guzik na kierownicę do obsługi licznika. W końcu może wyświetlać miliony informacji, jakieś średnie spalanie, prędkości, międzyczasy, ale żeby z niego skorzystać w trakcie jazdy, trzeba się gimnastykować jak małpa
Na forum nie znalazłem żadnych informacji na ten temat, więc może ktoś kiedyś skorzysta z tego wątku.
Cały zabieg wypadałoby zacząć od zakupu samego przycisku. Jeśli szukamy na allegro, to polecam "przycisk zwierny normalnie otwarty" lub też "NO button switch" jeśli ktoś preferuje ebaye i import prosto z Chin Wzory i kolory oczywiście do wyboru... Tylko przypadkiem nie kupcie przycisku normalnie zamkniętego (NC), który działa odwrotnie do tego, co potrzebujemy.
Do styków przycisku lutujemy dwużyłowy przewód. W tigerze wystarczy ok. 1m długości, tak by poprowadzić go z licznika do lewej manetki na kierownicy. Styki zaizolowane w koszulce termokurczliwej.
W połowie przewodu dałem kostkę połączeniową, przyda się na wypadek demontażu licznika.
Teraz wypadałoby wreszcie rozdłubać licznik. Demontaż z motocykla (pomijając już rozbieranie owiewek) to dosłownie 1 śrubka - klucz 8mm. Kolejne 6 wkrętów do rozebrania obudowy i mamy na wierzchu płytkę.
Na płytce widać 3 mikro przyciski odpowiedzialne za przewijanie informacji na wyświetlaczu (lewy), zmianę wyświetlanego przebiegu pod prędkościomierzem (prawy) i zerowanie odpowiedniego licznika (środkowy). Mi zależało tylko na jednej funkcji, więc przewody przylutowałem do styków jednego mikrusa, tak jak na poniższym zdjęciu (pola lutownicze zaznaczone na zielono).
W plecach obudowy licznika jest nawet gotowy otwór, przez który można przewlec przewód. Żeby wszystko było szczelne, po skończonej operacji zalałem go gorącym klejem.
A tak wygląda całość zamontowana na motocyklu.
Przycisk przykręciłem tuż przy lewej manetce, tak by w czasie jazdy był do niego dobry dostęp. Wykorzystałem jakiś skrawek aluminiowej blachy - jeden otwór 8mm pod przycisk, drugi otwór 5mm pod śrubę ściskającą uchwyt lusterka i gotowe.
I na koniec filmik na dowód, że wszystko działa jak należy
https://www.youtube.com/watch?v=CQ0M2RVQBEU |
|