Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple -> Łożyska główki ramy padły po 6000km ??
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Łożyska główki ramy padły po 6000km ??
PostWysłany: Pią 13:54, 17 Cze 2016
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Dałem Streeta na wymianę opon i mój mechanik zauważył, że jak przednie koło jest w powietrzu, to kiera leciutko się ustala się w pozycji na wprost.
Czytałem, że Triumph zaleca regulację tych łożysk przy przebiegu 6000 mil czyli 9600 km, a moje moto ma dopiero niewiele ponad 6000km.
Znalazłem na triumphrat.net opis podobnego przypadku, gdzie pomogła sama regulacja łożysk i ustalanie się w centralnej pozycji zniknęło całkowicie, przy braku luzu na łożyskach.

Poniżej link:
[link widoczny dla zalogowanych]

Czy warto bawić się w jakieś regulacje, czy od razu wymieniać?
Trochę dziwne, że przy tak małym przebiegu padły te łożyska.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:55, 17 Cze 2016
BOULI_76

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LIPNO





Latanie na kole,ostre hamowanie i takie tam niegrzeczne zabawy,wykańczają łożysko dość szybko.
Taka sama sytuacja gdy moto stoi długo niejeżdżone.
Objawy bardzo podobne do kapcia w przednim kole.
Myślę,że u Ciebie było po prostu za mocno skręcone.
Ostatnio robiłem w rowerze i taki sam błąd(mój błąd) i bym się wypier... jak puściłem kiere.
Przy normalnym lataniu 6 tyś to nie problem dla łożyska. Myślę że nawet 60 tyś bez problemu ..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:44, 17 Cze 2016
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





No to będę zmieniał te łożyska, ale ciężko z dostępnością jakichś dobrych.
Gdzie kupić Tourmaxy albo jakieś Koyo, NTN, NSK lub Nachi?
Bo AllBalls nie chcę ani żadnych tajwańskich JMT czy chińskich.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:02, 17 Cze 2016
śliniak290

 
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Jelonki





Założyłem u siebie Allballs wałeczkowe i zrobiłem już ponad 20 kkm i jest wszystko ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:21, 17 Cze 2016
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





śliniak290 napisał:
Założyłem u siebie Allballs wałeczkowe i zrobiłem już ponad 20 kkm i jest wszystko ok.


Kupując allballs nigdy nie wiesz czy w pudełeczku będzie porządne łożysko czy chiński badziew. Musiałeś trafić na tą lepszą opcję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 1:40, 18 Cze 2016
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Sprawdź co oferuje Larsson. Po za tym :
[link widoczny dla zalogowanych] lub [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:15, 18 Cze 2016
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Jarczoq napisał:
Sprawdź co oferuje Larsson. Po za tym :
[link widoczny dla zalogowanych] lub [link widoczny dla zalogowanych]


Dzięki Jarczoq za namiary:)
Jeszcze pytanie, gdzie kupić uszczelki przeciwpyłowe dolną i górną, tak żeby pasowały do wybranych łożysk?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez donelvis dnia Sob 11:15, 18 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:00, 18 Cze 2016
szpaku

 
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pleszew





Jeżeli łożyska są typowe, to dostaniesz w każdym sklepie z łożyskami.
Zasada w mechanice jest taka: jak jest łożysko katalogowe to jest i do niego simmering.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:10, 19 Cze 2016
PETER

 
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PRUSZKÓW





niestety uszczelek osobno nie kuisz chyba z e serwis oferuje i nie są to typowe simeringii z tego powodu moze lepiej kupic kpl dedykowany do tego moto


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:33, 19 Cze 2016
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





PETER napisał:
niestety uszczelek osobno nie kuisz chyba z e serwis oferuje i nie są to typowe simeringii z tego powodu moze lepiej kupic kpl dedykowany do tego moto


Z tego co widzę to jest dokładnie tak jak piszesz.
Wezmę w takim razie z larssona zestaw łożysk stożkowych i uszczelniaczy z firmy MC International.
Po jakimś czasie po wymianie trzeba je dokręcić czy przy dokładnym oczyszczeniu gniazd bieżni i wstępnym dociśnięciu większym momentem (żeby dobrze siadły) już nie trzeba będzie tam szybko zaglądać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:50, 19 Cze 2016
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Jak dobrze osadzisz zewnętrzną bieżnię, to nie powinieneś poprawiać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Łożyska główki ramy padły po 6000km ??
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin