Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple -> Regulacja zawieszenia i samrowanie linek.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Regulacja zawieszenia i samrowanie linek.
PostWysłany: Pon 12:10, 16 Maj 2016
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





Mam dwa pytanka.
Po pierwsze ostatnio znajomy zwrócił mi uwagę na nieposmarowane linki oraz kilka innych drobnych elementów.
Zacząłem sprawdzać temat i nie wiem już czy rzeczywiście jest taka potrzeba czy nie?
W internecie, jak chyba w przypadku każdej kwestii, zdania są podzielone.
Jedni piszą smarować inni, że to błąd w przypadku nowych linek pokrytych teflonem. Twierdzą, że w ten sposób pakujemy tylko brud do środka pancerza i dostajemy odwrotny efekt od zamierzonego.
Co myślicie na ten temat? Smarujecie u siebie? Jeśli smarować to czym?

Druga kwestia to sprawa regulacji/ustawiania zawieszenia.
Ostatnio przy okazji tematu opon Jarczoq wspomniał o regulacji zawiasu.
Muszę się w końcu za to zabrać.
Początek, jak rozumiem, jest prosty, trzeba zacząć od ustawienia wartości SAG. To wydaje się być, przynajmniej w teorii, mało problematyczne (choć S3R nie ma skokowej regulacji tylnej sprężyny, tylko płynną). Gorzej dalej.
Ja niestety należą do ludzi, którzy wsiadają do auta czy na moto i po prostu jadą. Nie czuje tych tematów. Nie potrafię do końca określić czy i jeśli to co mi nie pasuje. Po prostu jadę i tyle. Nie mam takiego wyczucia.
O ile SAG ustawię to co dalej z tłumieniami?
Czytam, żeby ustawić na wartość średnią i się przejechać i jeśli tak to korekta w jedną, a jeśli inaczej to w drugą.
Kurde ale ja tego nie będę potrafił wyczuć. Musiałby przejechać się ktoś kto to czuje, ale wtedy to nie będzie ustawione pode mnie tylko pod tą osobę.
Ciężki temat Sad
Ktoś coś doradzi?
Wiem, że muszę zająć się ustawieniem SAG'a bo już ze dwie osoby zwróciły mi uwagę na fakt iż jak siadam moto nie ugina się równomiernie pode mną. Co mnie trochę dziwi bo mam dość typową wagę i wzrost i zakładałbym, że moto fabrycznie wychodzi właśnie ustawione pod takich średniaków jak ja Razz
Z drugiej strony tyle motocykli, które nie mają pełnej regulacji, a nawet w ogóle nie mają regulacji przodu i jednak się na nich jeździ i to jeżdżą ludzie o totalnie różnych wagach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:04, 16 Maj 2016
BOULI_76

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LIPNO





Jeżdżę dużo rowerami i smarujemy linki jak zaczynają stawiać delikatny opór.
Najlepiej wyjąć i przepuścić oliwkę o góry do spłynięcia dołem poruszając linką(czasami wylatuje sporo rdzy) trochę zabawy,ale efekt jest,szczególnie jeśli latasz w deszczu itp. jesień. a moto wyjechało z salonu i już nie pamięta kiedy?
..W Triumphie ostatnio mi się zerwała od gazu.I zastanawialiśmy się nawet z PETER-em czemu jedne Sprinty mają jedną linkę a inne dwie od gazu.
... po wyjęciu z pancerza kupa syfu w środku i rdzy... "może za bardzo dzidowałem"
...temat regulacji zawieszenie jak najbardziej ,ale pamiętaj żeby zapamiętać ustawienia bazowe
czyli te co są obecnie ... policzyć obroty do skręconego i masz dane ..
-w tylnym zawiasie masz dwie(ale jak utwardziłem tą górną,wkręcając to zaczęło mnie bujać)
wtedy Peter powiedział kręć dolną i ustawiłem ..OK
Jak jest dobrze- to lepiej nie NIE RUSZAĆ...
do jazdy we dwoje w dłuższą trasę i bagaż ..WSKAZANE jak najbardziej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:18, 16 Maj 2016
Marcin 213

 
Dołączył: 16 Lut 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów





Witam
Trwałość linki w największym stopniu zależy od jakości jej wykonania. Jeżeli jest możliwość to smarować najlepiej czymś neutralnym chemicznie. Zabezpieczamy pancerz i linkę( i ile nie jest w teflonie) przed korozją i zmniejszamy tarcie. Pewnie kilka osób pamięta czasy gdy w np w Junaku linkę się smarowało, a i tak się zrywała.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:24, 16 Maj 2016
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Linki systematycznie smarowane (najlepiej) olejem przekładniowym wytrzymują dłużej i nie zasyfiają się. To tyle podstawówki. Dwie linki gazu daje się ze względów bezpieczeństwa. Jeśli od akceleracji się zatnie, to dławiąca zamknie przepustnice. Czasami przy silnych sprężynach przepustnic i "łagodnemu" ułożeniu linki, producent stwierdza, że może oszczędzić.
Teraz przejdę do szkoły ponad-podstawowej. Ustawienie SAG jest tylko jedno - do bardzo konkretnej wagi, do tego stopnia, że co bardziej ambitniejsi klienci przyjeżdżają ubrani dokładnie w to w czym chcą jeździć. Ogólnie jest trochę zabawy i potrzeba do tego pomocnika, ale można też samemu spróbować, tylko i tak potrzeba kogoś do pomocy. Pomocnik musi zmierzyć ugięcie wstepne siedzącego z kopytkami na podnóżkach i ewentualnie trzymającego się jakiegoś sztyndra kierownika. Z przodu SAG powinien zawierać się od 35 do 50 mm, a z tyłu pomiędzy 30-35 mm. Ważnym jest, żeby olej w widelcu przy jeździe "asfaltowej" nie miał więcej, jak 10kkm i nie więcej, jak rok (ja zmieniam po 5 kkm). Dobranie lepkości, to już kwestia doświadczenia, czyli trza eksperymentować lub pojechać do takiego, co każe sobie zapłacić za tę wiedzę, a i tak nie powie. Należy pamietać również, że : wahacz musi też być serwisowany i ustawienia tłumień dokonuje się na rozgrzanym oleju, czyli szukamy jakiegoś odcinka drogi bynajmniej nie równej i zakręconej i zapindalamy testowo w te i wewte, poprawiając nastawy tak, żeby nie dobijało, nie podskakiwało i nie przesówało skokowo na zewnątrz. To na początek.
P.S.
Jest jescze temat upgrade, czyli inny amor, zawory RaceTech i sprężyny widelca (ostatnio modne są progresywne).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarczoq dnia Pon 23:31, 16 Maj 2016, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
Regulacja zawieszenia i samrowanie linek.
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin