Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple -> Regulator napięcia -zamiennik Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Regulator napięcia -zamiennik
PostWysłany: Wto 11:20, 18 Cze 2013
Piniu

 
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





...zawszę sobie coś znajdę do zmodyfikowania Wink
Tym razem padło na regulator napięcia o którym przeczytałem wiele niedobrego. Niby często i gęsto padają w starszych modelach (mój jest 2006) Triumph wciąż niestety montuje regulatory starego typu SC, które mocno się grzeją" natomiast inni producenci sięgają do nowszych rozwiązań i montują reg typu FH MOSFET. Zasięgając wskazówek z innego forum dowiedziałem się że do Trampka pasują te z CBR1000RR i 600RR. Tak też zrobiłem, znalazłem reg z 600RR 2007 -koszt 200zł
Myślę że w weekend go przerobię i zamontuję. (inne kostki i inny rozstaw śrub do montażu -ale to nie powinien być problem.
Tak to wygląda Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:02, 18 Cze 2013
Piniu

 
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





znalazłem w necie wskazówki -może się komuś przydadzą
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:55, 18 Cze 2013
miki_tg

 
Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry





Smile

Jesteś pewien tej zamiany?Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:04, 19 Cze 2013
Piniu

 
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Dlaczego pytasz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:46, 19 Cze 2013
miki_tg

 
Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry





Otóż:

U kumpla w gaźnikowej XX'ie poszedł regulator z pięknym dymkiem - kupił zalecany zamiennik co najciekawsze.

Kolejny kumpel przerobił w bladym franku 2 sztuki;p

Jak poszukasz na forach,to nie są odosobnione przypadki:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:54, 19 Cze 2013
Piniu

 
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Oj tam oj tam Wink zakładam dodatkowy bezpiecznik 30A na plusie. Poza tym ten rodzaj regulatora sie nie grzeje w przeciwieństwie do tego z Triumpha Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:08, 20 Cze 2013
miki_tg

 
Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry





Smile

W żadnym wypadku nie mam zamiaru odwodzić Cię od planów Twych;)

Siedziałem 3 sezony w temacie:)

Daj znać jak ukończysz przeszczep:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:39, 23 Cze 2013
Piniu

 
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Przeszczep zakończony sukcesem! Pomiar na starym reglerze 12,90V -wolne obroty, nowy 14V.
Silnik pracuje równo, poprawiła się reakcja silnika po odręceniu manetki -co mnie zaskoczyło.
Mam kilka fotek, wrzuce je w wolnej chwili.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:18, 24 Lip 2013
Piniu

 
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Fotki z operacji:





Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:48, 30 Lip 2013
miki_tg

 
Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry





Szczerze podziwiam, ja bym się nie podjąłSmile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:55, 27 Sty 2014
Zelu

 
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin, okolice





Witam

Jestem tutaj nowy i to mój pierwszy post Wink
Od ponad pół roku mam Speed Triple'a 2009. Kupując go wiedziałem o problemach z regulatorem ale sprzęt miął nieco ponad 2K kilometrów i założyłem, że raczej mu to nie grozi. Kłopoty z aku zaczęły się po miesiącu ( +1 tysiąć km ). A lipiec był ciepły... Najpierw pomagało doładowywanie, ale po stwierdzeniu "wybrzuszeń" na aku wstawiłem baterie z mojej starej suzi SV. Nie było czasu na wymianę chciało się jeździć w wolnych chwilach. Wytrzymał do października. Teraz w pudle leży nowy regulator FH008ED ( a obok nowe aku Wink

- I tu pierwsze pytanie (bo innego regulatora nie było) nie mogę znaleźć informacji na jego temat. Może ktoś z was wie jaka jest różnica między jak wszyscy piszą zalecanym regulatorem FH008EE a FH008ED. Chodzi mi głównie o maksymalny prąd ( gdzieś wyczytałem, że regulator musi wytrzymać przynajmniej 35 amperów)
- drugie pytanie: czy trzy żółte kable podłączane do alternatora mają swoją kolejność czy mogę to zrobić losowo ( wiadomo muszę przerobić kostki)
- trzecie dla pewności, większość montuje bezpiecznik 30A na plusie czyli na kablu + przed akumulatorem...? ( pytanie trochę banalne ale jestem raczej "złotą rączką" niż profesjonalnym elektrykiem więc zawsze wolę się upewnić jak mam jakieś wątpliwości)

To tyle jeśli chodzi o pytania.
Dodam, że po stwierdzeniu pękniętych cel w pierwszym aku. Z ciekawości mierzyłem prąd ładowania. Nie Pamiętam ile było dokładnie ale na biegu jałowym ( silnik dopiero co się rozgrzał do 4 kresek) wahało się w granicach 12V trochę mniej trochę więcej. Po podkręceniu gazu nie przekraczało na pewno 13,3V, regulator nie zdążył się nadmiernie rozgrzać i nie było zbyt gorąco( no i światła były włączone - właśnie rozważam zamontowanie osobnego wyłącznika na przód).
Poza tym na obrotach jałowych czyli około 1200obr/min silnik nawet po rozgrzaniu nie pracuje równo. Nie ma tu jakichś nagłych skoków (wskazówka ledwo się rusza ale daje się to wyczuć) więc uznałem na początku, że to norma. W mojej gaźnikowej SV650 to nic niezwykłego - też fajny bike Wink

Nie nastąpi to szybko ale po wymianie powiadomię czy coś się zmieniło w kwestii pracy silnika no i ogólnie co z tym prądem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:24, 27 Sty 2014
Piniu

 
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Cześć. Niestety nie wiem czym się różni ten regulator, niby jedna literka a różnica może być znacząca. Kolejność żółtych kabelkow nie ma znaczenia, jak widać na fotce dodatkowy bezpiecznik zamontowałem przy regulatorze. Jeśli faktycznie masz tak kiepskie ładowanie to po wymianie odczujesz sporą różnice. Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:51, 27 Sty 2014
Zelu

 
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin, okolice





A faktycznie. Jakoś umknęło mi to zdjęcie, ale tak myślałem, że ma to być właśnie tam Wink

Dzięki

PS
Niby ten regulator jest od Hondy CBF1000 więc założyłem, że taki sprzęt jako turystyk/maszyna uniwersalna ma niezły alternator (tzn z zapasem mocy a przez to także odpowiedni regulator) na dodatkowe różne pierdoły.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:39, 28 Sty 2014
konjo8ds

 
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa





Zelu napisał:

PS
Niby ten regulator jest od Hondy CBF1000 więc założyłem, że taki sprzęt jako turystyk/maszyna uniwersalna ma niezły alternator (tzn z zapasem mocy a przez to także odpowiedni regulator) na dodatkowe różne pierdoły.


co do regulatorów napięcia w CBF1000 to nie sprawiają problemów natomiast alternatory już tak Smile alternatory w pierwszej wersji kilo-CBF podlegały wymianie w ramach akcji serwisowej (jedynej dla tego modelu). przepalały się seryjnie. kilku znajomych wymieniało je w ramach tej akcji Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:37, 14 Maj 2014
Zelu

 
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin, okolice





No i przypomniało mi się Wink

Regulator wymieniony jakieś dwa miesiące temu. Ładowanie na biegu jałowym 14,4-14,5V. Nic dodać nic ująć, wszystko jest już ok.

Z dodatkowych informacji:
- na plusie założony bezpiecznik 30A - jak sugerują na forach
- otwory montażowe w regulatorze hondy wzdłużnie rozwiercone na zewnątrz ( ok 1cm ) żeby pasowały do oryginalnego mocowania
- trochę się pobawiłem i kostkę z alternatora przełożyłem do nowego regulatora bez obcinania i łączenia kabli ( poodginałem blaszki )
- kostka do aku - kable już poodcinane i połączone na zagniatane tulejki*


* swoją drogą "Anglicy" czasami mnie zaskakują. Niby wszystko jest ok a tu nagle perełka:
- miałem małego zonga ( zapomniałem o tym bo wszystko było rozwleczone w czasie) Patrze na kostkę (do aku) w triumph'e a tam cztery gniazda... Już myślałem, że mam zły regulator. No ale oni widać tak mają, zaraz za kostką połączone wszystko w parę - ...nooo, ok...

- inna rzecz nie mogli rozwiązać wygodniej kwestii podnoszenia baku (wymieniałem filtr), trzeba zdemontować tylni zawias, wysunąć przód baku z "klamerki" włożyć z powrotem śrubę w tylni nawias i dopiero przód baku można unieść i podeprzeć. W SVce było to prostsze Wink

- no klakson...

się nagadałem... SZEROKOŚĆI !, ( a na nowym reg zrobione 1500km i jest jak było)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Regulator napięcia -zamiennik
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin