Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple -> Skąd różnice w naciągu łańcucha STR <-> Daytona
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Skąd różnice w naciągu łańcucha STR <-> Daytona
PostWysłany: Śro 20:13, 11 Maj 2016
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Skąd się bierze to, że inne wartości naciągu łańcucha są podane dla Street Triple R 2013 i inne dla Daytony (regularnej i R)?

Street R: 13 - 32 mm
Daytona: 28-38 mm

bo chyba geometria tylnego zawieszenia jest identyczna?
Czy się mylę?

Jaki luz najlepiej ustawić w Streecie R aby jazda była płynna, ale bez szkody dla łożyskowania wałka zdawczego itp.?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:17, 15 Maj 2016
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





W tym przypadku nie wiem, ale z reguły wynika to z odległości osi trybu zdawczego i tylnego koła, oraz skoku wahacza. No i jeszcze przesunięcia osi wahacza względem trybu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarczoq dnia Nie 12:33, 15 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:21, 15 Maj 2016
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Wydaje mi się, że chyba chodzi o różne nastawy naciągu na tor i na drogę. Dlatego do Daytony producent zakłada większy luz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:30, 15 Maj 2016
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





To jaka różnica między torem, a ulicą (po za oczywistym) ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:33, 15 Maj 2016
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Jarczoq napisał:
To jaka różnica między torem, a ulicą (po za oczywistym) ?


Brdziej dynamicznie przebiega praca zawieszenia i pracuje ono w szerszym zakresie niż podczas zwykłej jazdy po drogach publicznych.
Z tym, że dziwi mnie, że dla wersji R dla Streeta nie dodali, że na tor zalecają inną wartość luzu łańcucha...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:37, 15 Maj 2016
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Don znowu wymyślasz. Na torze nie zdarzają się dziury, garby itp. Jest raczej odwrotnie. Jak masz dylemat, ustaw na zakresie pokrywającym się i już.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:40, 15 Maj 2016
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Ok ustawię 20-30 i pewnie będzie dobrze, choć na ciaśniejszym ustawieniu zauważyłem, że jest mniejsze szarpnięcie przy rozpoczęciu dodawania gazu (w zakręcie trochę może przeszkadzać takie szarpnięcie).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:46, 15 Maj 2016
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Za mały zwis powoduje nadmierne wyciąganie łańcucha i z czasem zerwanie go. Po za tym, łożyska koła i trybu zdawczego też dostają po dupie. Nie 20-30, tylko 30.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:48, 15 Maj 2016
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Jarczoq napisał:
Za mały zwis powoduje nadmierne wyciąganie łańcucha i z czasem zerwanie go. Po za tym, łożyska koła i trybu zdawczego też dostają po dupie. Nie 20-30, tylko 30.


Dzięki za odpowiedź, więc dam te 30mm i spokój.
Dziwi mnie, że serwisówka Triumpha podaje najniższą wartość tylko 13mm.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:15, 16 Maj 2016
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





Fachowcem nie jestem, ale na logikę ten dolny zakres dla Street'a to jakiś żart normalnie. Zwłaszcza, że jak się usiądzie to naprężenie jeszcze wzrasta. Czyli w tym dolnym zakresie to już łańcuch będzie mega fest napięty. Ja ustawiam u siebie w okolicy tych 30mm.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:41, 16 Maj 2016
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Myślenie miało i mieć będzie przyszłość.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Skąd różnice w naciągu łańcucha STR <-> Daytona
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin