Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple -> Speed triple 1050 - alternator (brak ładowania)
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Speed triple 1050 - alternator (brak ładowania)
PostWysłany: Czw 15:11, 03 Wrz 2015
inz69

 
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów





witam po długiej przerwie i od razu przechodzę do rzeczy Surprised

Problem dot. braku ładowania w Triple'u 1050 z 2005 r.
Nie znalazłem takiego wątku więc z góry dzięki za wszystkie wskazówki i info...

objawy: w długiej trasie w pewnej chwili motung padł, kontroliki świeciły ale tak jakoś słabo, rozrusznik calkiem się zbuntował...
Pierwsze podejrzenie padło oczywiście na akumulator - okazało się że był rozładowany do ~10V więc lipa calkiem... "niestety" po naladowaniu do 13V nic nie wskazuje na jego uszkodzenie ani zużycie....

podejrzany #2 - regulator napięcia
Wymieniłem na inny (oryginał z Triple'a 1050 '08 r.), skutek: napięcie ładowania na poziomie 11.5V - zdecydowanie za mało!
Stary regulator dawał dokładnie tyle samo więc przy założeniu, że nowy reg. jest sprawny to nie wina regulatora.

podejrzany #3 - alternator
Jeszcze nie zrobiłem pomiarów - pomiar napięć międzyfazowych i sprawdzenie ewentualnego zwarcia uzwojenia z masą powinien zdemaskować winowajcę....jutro o tym napiszę, ale już teraz...chciałbym podpytać czy ktos miał podobne problemy w swoim motocyklu? czy zdarzyło się zjarać uzwojenie albo rozmagnesować koło magnesowe - bo podobno i takie rzeczy się dzieją aczkolwiek w Triumph'ach ponoć nie

z góry dzięki za posty
pozdr.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez inz69 dnia Czw 15:15, 03 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:48, 03 Wrz 2015
Piniu

 
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Niestety te regulatory napiecia w speedach czy sprintach są do dupy! Ładowanie na poziomie 11,5 to juz samo wskazuje ze aku jest wciaz nie doladowane. Ja jezdzac glownie po mieście na starym reg tez mniej wiecej co miesiac musialem go doladowac. Po wymianie na zamiennik z cbr1000rr problem od dwoch sezonow nie wystepuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:23, 04 Wrz 2015
inz69

 
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów





witam,
niestety u mnie jak już wspomniałem to nie regulator...
Pomierzyłem wczoraj napięcia wychodzące bezpośrednio z alternatora i wyniki są delikatnie mówiąc od czapy, a konkretnie:

1200rpm | f1-f2: 7V~ | f2-f3: 10V~ | f3-f1: 15V~ |
3000rpm | f1-f2: 15V~ | f2-f3: 25V~ | f3-f1: 30V~ |
5000rmp | f1-f2: 15V~ | f2-f3: 30V~ | f3-f1: 42V~ |

znaczy się alternator do przewinięcia lub uszkodzenie koła magnesowego??? Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:39, 07 Wrz 2015
inz69

 
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów





no i się wyjaśniło...1/3 uzwojeń alternatora zwęglona Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:29, 09 Wrz 2015
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Co było powodem wiadomo ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:24, 10 Wrz 2015
inz69

 
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów





powodem może być:
a) przeciążenie
b) temperatura + wys obroty

Jako, że padł w czasie ~40 st. C w słońcu na długiej i dość dynamicznej trasie, obstawiam b. Tym bardziej, że nie mam zainstalowanych żadnych dodatkowych odbiorników...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:26, 13 Wrz 2015
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Powód B sugeruje, że altek jest od wersji JTD/TDI.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Speed triple 1050 - alternator (brak ładowania)
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin