Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple -> Street Triple 675 2008 - szarpanie i szumy Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Street Triple 675 2008 - szarpanie i szumy
PostWysłany: Pią 16:55, 09 Cze 2017
wilczewicz

 
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Siema wszystkim:)
Jestem na forum nowy, więc proszę bez ciśnienia Smile
Od pol roku jestem posiadaczem Streeta, którego jestem drugim właścicielem. Moto z polski z autentycznym przebiegiem 9k.
Pytanie do was. Czy wasze Streety też szumią z kosza po puszczeniu sprzęgła i czy szumienie jest słyszalne i wyczuwalne na silniku podczas jazdy i schodzenia z obrotów? Drugie pytanie to czy wasze streety chodzą nierówno na zamkniętej przepustnicy? tzn wbijacie 1 bieg i jedziecie z zamkniętą manetką. U mnie objawia się to szarpaniem i nierówną pracą. W górnej partii obrotów moto chodzi ładnie, przyspiesza bez problemu. Moto ma zamontowany tlumik 3:1 Arrowa, wypięty czujnik CO2 i wgraną mapę pod ten tłumik, oraz zmienioną zębatkę na najniższą. Od razu dodaje że łańcuch jest prawidłowo naciągnięty, nie jest nieregularnie powyciągany, ani gumy zbieraka nie są wyrąbane.
Co o tym sądzicie? czy to jakieś nietypowe obiawy? Z góry dzięki za wszystkie wypowiedzi!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wilczewicz dnia Pią 16:58, 09 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:29, 09 Cze 2017
Rura

 
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin





Chodzi Ci o ten świst/gwizd? Gdyby tak nie było, to coś masz popsute Wink. Odpowiedzialne jest za to przełożenie, wał-sprzęgło i przekładnia na skośnych zębach...
To poniżej 3 tysięcy nie powinno jeździć... jak chcesz coś niskoobrotowego to musisz zmienić motocykl.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:31, 10 Cze 2017
-MisieK-

 
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OB





Mój ma około 14kkm.
Bawię się nim w robienie ósemek egzaminacyjnych, czasem po prostu na zamkniętej przepustnicy. Owszem wcześniej chyba jechał płynniej, ale wolne obroty były wyższe. Jednak nie ma żadnego problemu z jazdą, absolutnie nie powiedziałbym, że coś szarpie. Może masz za nisko ustawione obroty? Jaką masz prędkość na 1 jak tak jedziesz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:52, 10 Cze 2017
Jarczoq

 
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Najczęściej powodem nierównej pracy na "wolnych" jest niedokładne ustawienie składu mieszanki i/lub rozsynchronizowanie gaźników/przepustnic.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:53, 10 Cze 2017
wilczewicz

 
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





świst to akurat wiem że normalka, ale bardziej mi chodzi o szum/chrobotanie, tak jak wspominałem, jest on również słyszalny na biegu jałowym i ustaje po wciśnięciu sprzęgła. Pytanie czy to normalne zachowanie.

Co do szarpania, to nie mówię że jeżdzę na niskich obrotach, ale przecież zatrzymać się kiedyś trzeba, lub w korkach czasem trzeba pojeździć, a wtedy przy niskich obrotach występuje to podszarpywanie.

Czyli mapa i TPS do wgrania/resetu na nowo? Chodzi mi o to żeby od razu nie naprawiać wszystkiego i wydawać bez sensu hajs, skoro to może być normalne zachowanie tego motocykla. Pytanie tylko czy tak jest?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wilczewicz dnia Sob 10:54, 10 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:55, 11 Cze 2017
Rura

 
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin





Szum/chrobotanie który cichnie przy wysprzęglaniu wskazywałby na jakąś usterkę wysprzęglika ewentualnie kosza...
Szarpanie też może być z tym związane, szczególnie jeżeli TPS i przepustnice są w porządku.

Nie to nie jest normalne...
Jak chodzi na luzie przy różnych obrotach, masz u mnie w moim już byłym Trypelku:
https://youtu.be/MJGGnL9y9mM
Nic nie szarpie, ani nie stuka/chrobocze czy rzęzi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:06, 11 Cze 2017
wilczewicz

 
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Rura napisał:
Szum/chrobotanie który cichnie przy wysprzęglaniu wskazywałby na jakąś usterkę wysprzęglika ewentualnie kosza...
Szarpanie też może być z tym związane, szczególnie jeżeli TPS i przepustnice są w porządku.

Nie to nie jest normalne...
Jak chodzi na luzie przy różnych obrotach, masz u mnie w moim już byłym Trypelku:
https://youtu.be/MJGGnL9y9mM
Nic nie szarpie, ani nie stuka/chrobocze czy rzęzi Wink


Dzięki za odpowiedź. Chrobotanie z kosza sprzęgłowego w wielu motocyklach jest rzeczą normalną, tylko pytanie czy w ST też to jest wyczuwalne i czy jest to standardem?

Co do obrotów to pracuje na jałowym tak samo jak u Ciebie na filmiku, jednak przy schodzeniu z obrotów w dolnym zakresie, zaczyna podszarpywać, a przy zamkniętej przepustnicy również podszarpuje. TPS nie regulowałem, chciałem podpiąć kabel ELM 327, ale nie mam połączenia z ECU (opisałem to w innym wątku).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:26, 12 Cze 2017
leszek_p87

 
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno





Ja w swoim 1050 ST też tak mam ze sprzęgłem. Mam go 5 lat, zrobiłem jakieś 20 tysięcy km i nic się nie dzieje, a od samego początku tak miał. Jak tylko wcisnę manetkę sprzęgła to cichnie. I wbrew temu co napisał Rura - tak, to jest normalne. Czytałem o tym sporo i one po prostu tak mają.
Co do szarpania to się nie wypowiem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:46, 13 Cze 2017
bastek00

 
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk





U mnie szarpie też, wolne manewry zawsze na półsprzęgle. Równo kręci od 3500-4000 obrotów i wtedy zaczyna się frajda.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 6:29, 14 Cze 2017
wilczewicz

 
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





bastek00 napisał:
U mnie szarpie też, wolne manewry zawsze na półsprzęgle. Równo kręci od 3500-4000 obrotów i wtedy zaczyna się frajda.


Poprawiłeś mi humor Smile spróbuję jeszcze zobaczyć czy na mapie poprzedni właściciel nic nie pokombinował, bo to jedyna opcja by było coś nie tak. Moto jest zbyt świeże by było uszkodzone, a wszystkie rzeczy eksploatacyjne zostały wymienione.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:43, 15 Cze 2017
Rura

 
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin





Ale jest na bank kombinacja z mapą... Jeżeli masz taki wydech i inne myki porobione...
Dlatego napisałem Ci na początku... Chcesz wolnoobrotowe moto? To np. M72 jest niezłą propozycją Wink. Tutaj trzeba kręcić... jak toto chodzi masz u mnie na filmiku z toru z Poznania, gdzie sobie jeździłem jak pipa... ale widać o co chodzi Wink i to obciążony kierownikiem co wówczas miał wybitnie ciężką pupę Wink.
https://youtu.be/dhhWp_YY3zM
To jest rozebrany z owiewek motocykl sportowy i szejseta nie litr, czy tam dwa.... I na tym jego urok polega Smile.

Edyta:
110 ponad kg na waleta... i ta biedna "szejseta" Wink
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rura dnia Czw 21:49, 15 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:16, 17 Cze 2017
wilczewicz

 
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Masz racje, kombinacja z mapą jest na bank bo poprzedni właściciel mówił mi właśnie że jest wgrana sportowa mapa. Czyli tutaj też jest troche "winy" w tym wszystkim. Tak wydech mam sportowego Arrowa 3in1 i nie zamierzam go zmieniać z wiadomych względówSmile A cały temat jest założony bo nie miałem pewności czy to ma tak śmigać, czy z moto jest coś nie tak. Jeździłem na innych moto i tam nie było tego efektu, ale nie żeby mnie to zniechęcało do jazdy, po prostu troska o mojego Streeta nic więcej Smile
Od góry idzie jak zły, przyspiesza bez problemu i nie zamierzam go póki co oddać :

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wilczewicz dnia Sob 12:46, 17 Cze 2017, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:20, 17 Cze 2017
Rura

 
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin





Bardzo miły Smile.
Będziesz tak miał, bo może ociupinkę jest mapa przesadzona i będzie na dole problem... Sam się naumiesz, że niezbyt szybko trzeba biegi w takim razie zmieniać i wsio będzie w porządku Wink.

Pojedź sobie n Poznań, albo Silesję ring... polecam taki wyjad... On pozwala poznać lepiej na czym siedzisz Wink. I nie chodzi o pupę Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:36, 19 Cze 2017
bastek00

 
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk





Ściągnij sobie numer mapy jaki masz i sprawdzisz czy to jakiś gotowiec. A poza tym w Tune widać ile razy były mapy zmieniane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:04, 21 Cze 2017
wilczewicz

 
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





bastek00 napisał:
Ściągnij sobie numer mapy jaki masz i sprawdzisz czy to jakiś gotowiec. A poza tym w Tune widać ile razy były mapy zmieniane.


Wgrałem nową mapę ze strony tuneecu.com i niestety Street tak jakby stracił wigor... Od dołu słabo się zbiera i przy schodzeniu z obrotów już nie strzela z wydechu...mapa którą wgrywałem to najpierw 20574 OEM, a później 20199TuneArrowDynoMap Custom i na obydwu to samo. Co robię źle?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Street Triple 675 2008 - szarpanie i szumy
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin