Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple -> Street Triple po ER6 Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Street Triple po ER6
PostWysłany: Śro 14:10, 15 Lip 2015
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Cześć!
Jestem nowym użytkownikiem tego forum i na początek chcę powitać wszystkich!
W planach na przyszłość mam zakup Triumpha Street Triple.
Obecnie jeżdżę Kawą ER6N (wcześniej był Hornet 600, ale jednak nie pasował mi wysoko położony moment obrotowy, motocykl szybko się przez to znudził). Kawa daje dużo funu i na razie jeszcze ze mną zostaje, ale chciałbym już mieć sprecyzowane cele co po Kawie i robię rekonesans.
Pytanie: czy zmiana z ER6 na Street Triple będzie miała sens? Czy odczuję wyraźny przeskok na wyższą klasę motocykla?
Motocykl ma służyć do dawania funu na co dzień, czyli przeloty po mieście i trasy do 300-400km z plecaczkiem. Nie interesuje mnie gonitwa z dużymi prędkościami, tylko sprawne przyspieszanie z niskich obrotów, poprzez mocny środek.
Trochę obawiam się tej egzotyczności Street Tripla, mało części używanych i wysokie ceny części nowych.
Proszę o jakieś uwagi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:57, 15 Lip 2015
BOULI_76

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LIPNO





Ogólnie mogę powiedzieć,że jak dla mnie zabawa na Kawasaki ER6 kończy się tam gdzie tak na prawdę powinna się zaczynać ... czyli inaczej na to patrząc jest to motocykl dla początkujących,który lekko się prowadzi ..
różnica jest moim zdaniem kolosalna i raczej nie ma czego porównywać ...
a swoją drogą to na street triple czuję się jak na rowerze ..mocnym rowerze i w pełni odprężoną sylwetką ..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BOULI_76 dnia Śro 15:58, 15 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:31, 15 Lip 2015
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





BOULI_76 napisał:
Ogólnie mogę powiedzieć,że jak dla mnie zabawa na Kawasaki ER6 kończy się tam gdzie tak na prawdę powinna się zaczynać ...(...)


Mógłbyś to rozwinąć? Oba motocykle posiadają podobny maksymalny moment obrotowy na kole, ER6 osiąga go nawet wcześniej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:59, 16 Lip 2015
BOULI_76

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LIPNO





Może inaczej trzeba by podejść do tematu ... czyli jeśli mielibyśmy porównywać
Street Triple to najlepszym partnerem ze stajni Kawasaki byłby Z600 ...
obydwie te maszyny nadają się idealnie do STUNTU i mają ten piekielny charakter ..
...oczywiście jeśli lubisz spokojne latanie to może być potulną owieczką
....proponuje umówić się na jazdę próbną u lokalnego dealera,z tego co wiem nie ma żadnego problemu by przelecieć się triumphem Street Triple i wtedy sam ocenisz czy potrzebujesz tak zadziornej maszyny
...gdzieś na łamach MOTORMANI Stunter13 strasznie wychwalał Streeta ale najlepiej jak się sam przekonasz ....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:46, 16 Lip 2015
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Kawasaki Z600? Nie znam takiego motocykla.
Jeśli masz na myśli jakiś motocykl klasy 600 z 4-cylindrowym silnikiem rzędowym to raczej nie jest on porównywalny do Street triple. Poza tym każdej rzędowej "czwórce" dziekuję - już miałem i nie wrócę więcej do takiej maszyny. Miałem Hondę Hornet 600 i te 63Nm osiągane przy 10 krpm to jak dla mnie nuda przy 66 Nm w mojej ER6N osiaganych przy 6700rpm. ZTCW Street ma dostępny spory moment już od 3krpm więc chyba nudny nie jest. No i ta niska masa. Tylko czy nie bedzie bardziej kusił do osiągania nielegalnych prędkości niż moja Erka? Horneta trzeba było mocno kręcić, żeby dawał frajdę, a jak wiadomo wysokie obroty = wysoka prędkość, a ja nie mam zamiaru stracić prawa jazdy. Chcę moto, które daję mega fun przy niższych prędkościach, posiada dobre hamulce i dobre zawieszenie, oraz jest w miarę lekki. Może Yamaha MT-07 była by dobrym motocyklem po ER6N, ale jednak odpada przez to tylne siodło, którego pasażerka by mi nie wybaczyłaSmile
W pobliżu Przemyśla (a nawet w tym "dalszym pobliżu") nie ma możliwości przejechania się Street triplem, gdyż nie ma tu dealerów tej marki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:14, 17 Lip 2015
Piniu

 
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Ja na Twoim miejscu pozostałbym przy wyborze streeta. To fantastyczny motocykl przy którym na pewno nie będziesz się nudził. Powiem ci że mi cały czas chodzi po głowie wymiana mojego speeda na streeta. Innym "fun bike-kiem" jest MT-09. Trzy cylindry i niesamowity silnik. Fakt średnio ładny ale ...
Szukaj zadbanego Steet Tripla i ciesz się jazdą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piniu dnia Pią 8:15, 17 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:07, 17 Lip 2015
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





A czy warto wydać więcej i kupić model po lifcie, ten z wydechem poprowadzonym nisko i z dłuższym przełożeniem 1 biegu?
Ponoć też mniej pali i ma mniejszy promień skrętu, mniej waży ale śrubki silnika się same w nim rozkręcają i nie ma już pełnego dostępu do modyfikacji ECU.
Choć w tych starszych modelach można zmniejszyć ten olbrzymi promień skrętu poprzez podcięcie ograniczników na dolnej półce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:10, 17 Lip 2015
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Piniu napisał:
(...) Innym "fun bike-kiem" jest MT-09. Trzy cylindry i niesamowity silnik (...)


Sam silnik w MT-09 może i jest fajny, ale ponoć sterowanie przepustnicami typu "by-wire" już takie fajne nie jest. No i zbyt miękkie zawieszenie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez donelvis dnia Pią 10:12, 17 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:47, 17 Lip 2015
konjo8ds

 
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa





donelvis napisał:
Piniu napisał:
(...) Innym "fun bike-kiem" jest MT-09. Trzy cylindry i niesamowity silnik (...)


Sam silnik w MT-09 może i jest fajny, ale ponoć sterowanie przepustnicami typu "by-wire" już takie fajne nie jest. No i zbyt miękkie zawieszenie.


a dlaczego sterowanie gazem nie jest fajne? rozumiem, że mówisz o zmianach "map" (ustawień sterowania przepustnicą). jak dla mnie to fajny bajer Smile

co do zawieszenia, zgoda. podczas ostrzejszego wychodzenia z zakrętów mocno pompuje tył. przód jest całkiem spoko - nie zauważyłem nic niepokojącego podczas winklowania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:01, 17 Lip 2015
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





konjo8ds napisał:

a dlaczego sterowanie gazem nie jest fajne? rozumiem, że mówisz o zmianach "map" (ustawień sterowania przepustnicą). jak dla mnie to fajny bajer Smile(...)

Ponoć łapie jakieś lagi w trybie B. Poza tym nie lubię jak w moto jest za dużo zbędnej elektroniki.
No i w MT-09 wyszła jakaś wada fabryczna z naciągiem łańcucha rozrządu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:04, 17 Lip 2015
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Powróćmy do Street Triple 675.
Jak wygląda sprawa z dostępnością części w razie czego?
Na allegro chyba coraz więcej używek się pojawia z rozbitków, pozostaje jeszcze ebay, a w razie braku czegoś no to tylko u oficjalnego sprzedawcy za duże pieniądze.
Używanego Street Triple lepiej kupić krajowego czy z zagranicy ściągać? (jeśli tak to z jakiego kraju najlepiej?)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez donelvis dnia Pią 12:05, 17 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:44, 17 Lip 2015
Piniu

 
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Ale dojebałeś z tym podcinaniem ograniczników! Wink Nowszy street ma tez krotszy skok tłoka i wyzej sie kręci. Co do kraju pochodzenia... zawsze mozesz trafić gruza niezależnie z jakiego kraju. Jak wezmiesz z francji/angli to nie licz na to ze przebieg bedzie autentyczny. Motocykle robia tam w rok tyle co ty w trzy. Szukaj a ogledziny rob z druga osobą - inaczej jak zobaczysz na żywo i się podjarasz to kupisz pierwszego z brzegu gruza Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:34, 17 Lip 2015
Rura

 
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin





[link widoczny dla zalogowanych] - wybierz sobie (to odnośnie części, z wysyłką kosztują mniej więcej tyle ile w IM).
Brałem od nich graty i spokojnie z wysyłką i całą resztą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:04, 18 Lip 2015
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Piniu napisał:
Ale dojebałeś z tym podcinaniem ograniczników!


Dlaczego? Zawracanie na 3 na drodze to porażka, promień skrętu jak w autobusie. Przy nie skróconych ogranicznikach jest jeszcze bardzo dużo miejsca pomiedzy rączką a zbiornikiem przy maksymalnym skręcie. To się wzięło z daytony i mogli wziąć poprawkę, że tu nie ma żadnych owiewek i że to nie jest moto na tor, tylko na ulicę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:35, 19 Lip 2015
donelvis

 
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski





Piniu napisał:
(..) Nowszy street ma tez krotszy skok tłoka(...)


Nie sądzę, żeby nowy Street triple miał inny skok tłoka niż poprzednie modele.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Street Triple po ER6
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin