Forum motocykli Triumph


Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple -> Stukanie silnika w Street Triple 675 Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Stukanie silnika w Street Triple 675
PostWysłany: Pon 10:40, 15 Cze 2015
lukaszoleksy4

 
Dołączył: 24 Mar 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Witam, jak wspominałem już w przywitalni mam problem ze swoim streetem. Po ostatnim wypadzie ok. 100 km zaczęło coś stukać w silniku. Na początku było to jakby ściśle związane z dodawaniem gazu (czułem po manetce). Myslę, że najlepiej ilustruje to filmik.

youtu.be/4sSk8DxFZg8

Nie znam się za bardzo więc proszę o pomoc. Olej wymieniany pół miesiąca temu. Przebieg lekko ponad 11 tyś więc to chyba nie zawory? (oczywiście nie wiem na ile realny bo kupiłem używanego streeta). To może coś z rozrządem? Może ktoś z Was miał podobny problem.. Oddaję do mechanika lecz jak wiadomo jest to nadal egzotyka w naszym kraju..więc dobrze by było zapytać fachowców, którzy w tym siedząWink ja na początku miałem nawet obawy co do kultury pracy silnika jednak jak się okazało to urok (cykanie) trzech cylindrów Smile Proszę o pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:10, 15 Cze 2015
Gość

 





a jakieś inne objawy? kopci? normalnie wchodzi w obroty? ma siłę jechać? przegrzewa się?
to zaczęło się dziać w jakiejś konkretnej sytuacji? nagle szarpnąłeś gazem?


marka może i rzadziej spotykana nić hąda, ale w końcu to normalny silnik benzynowy... niech mechanik nie marudzi Wink
PostWysłany: Pon 12:21, 15 Cze 2015
PETER

 
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PRUSZKÓW





wygląda to nie ciekawie racze bym go nie odpalał do stwierdzenia awarii ,typowanie: uszkodzony napinacz ,przeskoczył łańcuch rozrządu -,uszkodzona panewka korbowodowa ,w każdym przypadku odpalanie i gazowanie powiększa uszkodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:32, 15 Cze 2015
Gość

 





też szedłem w przeskoczony łańcuch, ale nie chciałem sugerować Wink

diagnoza dość prosta, masz rewizyjną dziurę - zajrzyj tam i zobacz, czy rozrząd jest ustawiony wg znaków
PostWysłany: Pon 17:35, 15 Cze 2015
lukaszoleksy4

 
Dołączył: 24 Mar 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Dzięki panowie za każdą odpowiedź. Zapomniałem dodać, że gdy zjechałem na pobocze to lekko zamrugała kontrolka oleju... Dzwoniłem do mechanika i powiedział, że to panewka... Czyli zapewne najgorsze z możliwych. Mam szukać nowego silnika?Wink Podobno jeśli nie jest uszkodzony korbowód to można wymienić panewkę...(jeśli mylę pojęcia to sorry, mało się znam, powtarzam to co mi powiedział). Boję się bo chwilę jechałem na takim lekkim tłuczeniu...
Świetnie zacząłem przygodę z Triumphem, a mówili kupuj Hodnę ;(


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:22, 15 Cze 2015
PETER

 
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PRUSZKÓW





zdarzyć sie może w każdym moto ,robię w tym i nie ma reguły Honda Kawasaki ,yamaha


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:09, 17 Cze 2015
Milowski

 
Dołączył: 09 Cze 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Dźwięk bardzo charakterystyczny dla uszkodzonej panewki. Trzeba rozebrać, sprawdzić - pomierzyć jak wszystko wygląda. Może się okazać, że "na oko" wszystko będzie gładkie, a w rzeczywistości będzie lekki owal i nowa panewka szybko będzie uszkodzona.
Nie wiem jak wygląda u Ciebie ta uszkodzona panewka, ale już trochę tego wymieniałem i tylko raz trafiłem na taką co obróciło i nie było żadnych większych szkód.
Na pewno dobrze dobrałeś olej?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:13, 17 Cze 2015
lukaszoleksy4

 
Dołączył: 24 Mar 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Zalany Motul 5100.
Byłem u mechanika. Nie jest optymistycznie nastawiony na Triumpha. Mówi, że silniki w Streetach i Speedach same się rozkręcają. Na torach po półtora godziny jazdy wymiana silnika.
Mówi, że koszt naprawy jeśli to panewka to jakieś 1500-2000zł. Lepiej poszukać nowego silnika tak mi poradził.
Oddaje go w przyszłym tygodniu i wtedy zobaczymy.. ale po dźwięku powiedział, że panewka.
Więc tutaj się chyba kończy moja przygoda z Triumphem...
Milowski skąd jesteś?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:01, 17 Cze 2015
Piniu

 
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





"na torach półtorej godziny silnik do wymiany" ...zajebisty mechanik z niego coś czuje.
Latałeś na gumie? Znasz jego historie? Może dostawal w dupe przez całe swoje życie od jakiegoś "talenta" a teraz ten druciarz pierdoli takie farmazony


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:22, 17 Cze 2015
lukaszoleksy4

 
Dołączył: 24 Mar 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Nie jeździłem na kole Wink Nie katowałem go.. zwyczajna jazda na trasy 200km maks. Wiem, że moto po jakimś ślizgu był... widocznie wpadłem na minę. Co mi radzicie? Robić ten silnik jeśli się da... czy za te pieniądze używany silnik kupić z też nie wiadomo jaką przeszłością? Ja tam do marki nic nie mam. Jeździło mi się na nim świetnie.. wyglądowo coś pięknego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:56, 17 Cze 2015
WieRcik

 
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: HoLLy CiTy





Uwielbiam takich "specow" jeszcze nie widział a już wie , w sumie dzięki takiemu kupiłem Tigera za bezcen bo też ledwie trzymał się kupy a jeden używany silnik już masz po co ci drugi?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:35, 17 Cze 2015
Milowski

 
Dołączył: 09 Cze 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Jestem z Łodzi. Po pierwsze trzeba mieć dobrego mechanika, w sensie takiego. któremu się chce robić. Niektórzy podchodzą trochę dziwnie do tematu, bo mniej znane moto i już na wstępie cena w górę... Ja dopiero zaczynam z tą marką i nie znam części, dlatego musisz się zorientować jakie są koszty przede wszystkim panewek i w ogóle, czy producent przewiduje panewki nadwymiarowe. Jednakże i tak wszystko sprowadza się do tego, ze trzeba rozebrać i zorientować się w skali uszkodzeń.
Co do diagnostyki wału to odpowiednich firm jest trochę na rynku


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:49, 17 Cze 2015
Gość

 





ja ma mechanika od Triumphów w Warszawie, zna się na nich, w razie co daj znaka, przykro mi, że się tak zaczęło... ja bym robił
PostWysłany: Czw 0:01, 18 Cze 2015
PETER

 
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PRUSZKÓW





z ekonomicznego punktu widzenia wygląda to tak robocizna w granicach 1200-1600 pln {wyjęcie silnika rozebranie weryfikacja wymiana lub naprawa uszkodzonych elementów ,złożenie silnika i zamontowanie ,pozostaje kwestia części jakieś uszczelki filtr olej panewki tu masz problem producent nie przewiduje nad wymiarów więc pozostaje kupno kpl z wałem korbowym,w twoim wypadku dojdzie jeszcze korbowód nie przewiduje żeby został nie naruszony,panewka nie jest taka droga ale wał to juz spory wydatek 1177euro,
Teraz drugi silnik, teoretycznie bez gwarancji najczęściej sprzedawcy dają gwarancje rozruchowa ,czyli montujesz odpalasz sprawdzasz ciśnienia sprężania oleju ,jeżeli jest ok to jeździsz zadowolony i w twoim przypadku mieścisz sie w ok 3000pln i co ważne w 3 dni masz sprawne moto jezeli z silnikiem coś nie ok to do sprzedawcy. Czy uszkodzona panewka to łatwo sprawdzić wykręcasz świece ,wkręcaszm czujnik i sprawdzasz czy występują jakieś luzy w układzie tłokowo korbowym bez rozbierania silnika


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 5:50, 18 Cze 2015
Rura

 
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin





Jest jeszcze sposób bez czujnika. Wstawiasz jeden, przedni hamulec, delikatnie bez gazu popuszczasz sprzęgło i panewki nie da się nie usłyszeć, będzie to taki metaliczny łomot, coś jak kucie.
Silnik bym wymieniał, naprawa to będą grube koszty, które dobiją omal do wartości motocykla, za koszty naprawy kupisz i przełożysz ze 2-3 używki z koni po szlifie. Jeszcze musiałbyś dorwać kogoś kumatego, bo Triumpha nie musiałem rozbierać, ale w przypadku Kawasaki już miałem wątpliwą przyjemność robienia i tam masz kilka grup selekcyjnych karterów, kilka grup wałów i kilka panewek i trzeba umieć dobrać. Źle dobierzesz i powtarzasz zakupy.

Co do druciarza się nie wypowiadam w szczególe, ogólnie to taki ptafian nie dostałby moich rolek do przesmarowania i wyczyszczenia łożysk, bo na bank by spierdzielił. Trzymaj się od tego osła jak najdalej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Stukanie silnika w Street Triple 675
Forum Forum motocykli Triumph Strona Główna -> Triple
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin